English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

بیست و هشتمین جشن گلریزان ستاد دیه کشور برگزار شد

ستاد گلریزان زندان دیه جولایی
با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری، مسئولین نظام مقدس اسلامی و خیرین خداجو بیست و هشتمین همایش گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیرعمد ستاددیه کشور در محل تالار آبگینه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، در این مراسم که با حضور معاون سیاسی امنیتی دادستان کل کشور، رئیس سازمان زندان‌ها و رئیس کمیته امداد امام خمینی «ره» برگزار شد، مدیرعامل ستاددیه کشور در سخنانی ضمن تشریح اقدامات این نهاد مردمی گفت: همزمان با همایش گلریزان ویژه کمک به آزادی زندانیان نیازمند، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، با اختصاص مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به عنوان اولین نیکوکار و حامی بزرگ ستاد در این مراسم مشارکت داشتند.

سیداسدالله جولایی با اشاره به کمک 140میلیون تومانی رئیس جمهور در امر آزادی مددجویان نیازمند کشور ادامه داد: در کنار مساعدت‌های معنوی هیات محترم دولت حجت‌الاسلام و المسلمین آقای دکتر روحانی همچون گذشته ساعی این ستاد مردمی بودند.

وی با تقدیر از اقدامات رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در روند دائمی شدن قانون بیمه اجباری شخص ثالث گفت: رئیس قوه مقننه و ریاست دستگاه قضاء نیز هر بزرگوار با اختصاص مبلغی معادل 500 میلیون ریال در این امر خداپسندانه و انساندستانه مشارکت داشتند.

جولایی با بیان اینکه در تعداد برگزاری جشن گلریزان در سال جاری رشد چشمگیری نسبت به سال گذشته شده است، افزود: ماه مبارک رمضان سال 93 با برگزاری تعداد 183 مراسم گلریزان با مبلغی معادل 35 میلیارد تومان 512 مددجوی واجد شرایط از بند حبس رهایی یافتند که امید است این میزان در سال 94 که میزبان 248 جشن گلریزان خواهیم بود در تعداد آزادی‌ها نیز شاهد رشد باشیم.

وی یکی از متداول‌ترین راه‌های واریز کمک‌های مردمی را پرداخت آنلاین از طریق سایت ستاددیه کشور عنوان کرد و گفت: با وجود اینکه از ابتدای سال جاری 132 نیکوکار ضمن مراجعه حضوری به ستاددیه مرکز با پرداخت کمکی معادل 12 میلیارد ریال زمینه آزادی بسیاری از زندانیان تحت حمایت ستاددیه را فراهم کردند، اما مبالغ بیشتری از طریق خودپردازها و یا شماره حساب‌های بانکی برای امر آزادسازی زندانیان نیازمند جمع آوری شده است.

مدیرعامل ستاددیه کشور با اشاره به عملکرد ستادددیه در آزادی 8500 نفری محکومان غیرعمد در سال 93 گفت: این افراد با جمع بدهی 725 میلیارد تومان خود در حبس به سرمی‌برند که در طی فرآیند آزاد سازی با اخذ گذشت رضایتمندانه از شکات و مشارکت نهادهایی چون صندوق تامین خسارتهای بدنی، شرکت‌های بیمه و سازمان اقتصاد اسلامی در نهایت با تامین مبلغی بیش از 425 میلیارد تومان این افراد طعم آزادی را چشیدند. 

وی با اشاره به اینکه اولیاءدم، شکات و طلبکاران همواره جز اولین خیران این نهاد مردمی بوده و هستند، خاطر نشان کرد: از کل این بدهی با همت شعب ستادهای دیه استانی و همکاری شکات شریف پرونده‌های خصوصی، گروه‌های تحقیق استانی و مشارکت خوب شوراهای حل اختلاف و نیز مساعدت معتمدین و مددکاران زندانها حدود 42 درصد (بیش از 300 میلیارد تومان) اخذ گذشت رضایتمندانه داشتیم.

جولایی آمار حال حاضر زندانیان جرائم غیرعمد کشور را 8100 نفر اعلام کرد و افزود: این افراد با مبلغ بدهی حدود 650 میلیارد تومان در زندانها حضور دارند که  پیش‌بینی می‌شود پس از گذشت و بخشش کرامت‌مندانه طلبکاران، با کاهش این مبلغ به میزان 350 میلیارد تومان از طریق کمک‌های مردمی حاصله از جشن‌های گلریزان شاهد رهایی تعداد زیادی از این مددجویان در ماه مهمانی الهی باشیم.

مدیر عامل ستاددیه کشور با تفکیک آمار محکومان غیرعمد اظهار کرد: 1024 نفر به دلیل دیه ناشی از  حوادث رانندگی، 295 نفر به جهت دیه حوادث کارگاهی و شبه عمد، 4500 نفر با محکومیت مالی و 2281 نفر نیز به دلیل محکومیت‌های ناشی از عدم پرداخت مهریه و نفقه در حبس هستند.

وی با تقدیر از کمک‌‎های مادی و معنوی نیکوکاران نیک اندیش و مسئولین دلسوز نظام ادامه داد: در طی ربع قرن سابقه خدمتی این ستاد مردمی افتخار آزادی بیش از 85 هزار مددجوی نیازمند و آبرومند را داشته که این مهم جز پشتیبانی مردم نوع دوست کشور ممکن و مقدور نبوده است.

جولایی با اشاره به تلاش ‌های مجدانه ستاددیه کشور در زمینه اصلاح و اجرای قانون بیمه اجباری شخص ثالث گفت: پس از 10 سال پیگیری مجدانه ، با توجه به پایان مهلت آزمایشی آن یعنی 20 شهریور  1392 این قانون راهگشا  با 18 ماه (یک سال و نیم) تمدید و مجددا در سال 94 یک سال دیگر تمدید گردید.

وی ادامه داد: به لطف الهی و اعتماد نمایندگان خانه ملت پس از اصلاحات انجام شده این قانون برای دائمی شدن خود همراه با لایحه دولت محترم به زودی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح خواهد شد.

گفتنی است در پایان این مراسم حاضرین در این ضیافت معنوی با مراجعه به شعب سیار بانک‌های تجارت و ملی وجوهات نقدی خود را به منظور آزادی زندانیان غیرعمد و غیرکلاهبرداری به حساب‌های ستاددیه کشور پرداخت کردند.

aad7

vd6

sgf5

bb4

sd

x2

z9

a5

a3

a2

z1

۲ تیر ۱۳۹۴ ۱۰:۲۳
تعداد کلیک: ۲,۹۴۰

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.