English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

42 زندانی غیرعمد با حضور خادمان رضوی در شیراز آزاد شدند

برای سومین سال متوالی با همراهی خادمان حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام و با حضور خانواده‌های شاکیان، زمینه آزادی 42 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان فارس فراهم گردید. به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، مدیر کل زندانهای فارس ظهر شنبه در آئین آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد استان فارس که به مناسبت دهه کرامت برگزار شد، گفت: زندان مکانی است برای نگهداری و اصلاح و تربیت افرادی که قوانین  را رعایت نکرده اند.

موسی احمدی بیان کرد: تلاش ما زندانبانان ، تغییر نگرش  تفکر زندانیان است زیرا زندانبانان زندانی را عضوی از جامعه  کوچک می دانند که به دلایلی امروزه  و به دلیل غفلت به جامعه ای کوچک منتقل شده اند و عقیده داریم زندان مکانی برای نگهداری و اصلاح و تربیت آنان است.

مدیرکل زندانهای فارس تأکید کرد: یکی از رسالتهای مهم سازمان، تأکید بر تحکیم روابط خانواده و ارتباطاتی است که فرد در جامعه دارد و ما نیز می کوشیم این روابط خدشه دار نشود.

وی ضمن تأکید برحمایت از زندانیان و خانواده آنها یادآور شد: در این راستا ساز وکارهای مختلفی در نظر گرفته شده و ستاد مردمی دیه و انجمن حمایت از زندانیان نیز طی سالهای گذشته کمک های خوبی در این زمینه داشته اند.

در ادامه مدیر عامل ستاد دیه استان فارس بر تغییر فرهنگ نام زندانیان جرایم غیر عمد تاکید کرد وافزود: باید از سوی مسئولین مربوطه قضایی، تدابیری برای حبس زندانیان جرائم  غیر عمد اندیشیده شود و محکومیت های دیگری به غیر از حبس برای آنها در نظر گرفته شود تا آمار خانواده های زندانیان آسیب پذیر جرائم غیر عمد کاهش یابد.

اسکندری در این مراسم با اشاره به آزاد سازی تعداد 42 نفر از زندانیان جرائم غیر عمد با بدهی بالغ بر 52 میلیارد ریال، گفت: امسال برای سومین سال متوالی با همراهی خادمان حرم مطهر امام رضا (ع) و با حضور در بین خانواده های شاکیان، زمینه آزادی برخی از زندانیان جرائم غیرعمد فراهم شد.

رضا اسکندری برحمایت ویژه از این زندانیان تاکید کرد و افزود:  نگرش برخی از افراد جامعه و خیرین نسبت به زندانیان جرائم غیرعمد نا مناسب است اما چنانچه به آنها بی توجهی شود، وجودشان به عنوان افرادی آسیب پذیر برای اجتماع زیان بخش خواهند بود.

وی تصریح کرد: باید از سوی مسئولین مربوطه قضایی، تدابیری برای حبس زندانیان جرائم  غیر عمد اندیشیده شود و محکومیت های دیگری به غیر از حبس برای آنها در نظر گرفته شود تا آمار خانواده های زندانیان آسیب پذیر جرائم غیر عمد کاهش یابد.

اسکندری با اشاره به کسب رتبه برتر کشوری در زمینه گذشت شاکیان توسط ستاد دیه فارس در سال گذشته خاطر نشان کرد: هر ساله اعضای ستاد دیه با تلاش و نیت خیرخواهانه خود از خانواده های شاکیان درخواست می کند تا بخشی از مبلغ طلب بخشیده شود.

وی با بیان اینکه در استان فارس 898 زندانی جرائم غیرعمد در زندان محبوس هستند، اضافه کرد: مبلغ بدهی مجموع زندانیان جرائم غیر عمد در حال حاضر 1973 میلیارد ریال است.

۱۷ شهریور ۱۳۹۳ ۱۱:۲۸
تعداد کلیک: ۲,۶۱۴

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.