English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

علما معماران سبک زندگی اسلامی هستند

مدیرکل زندان‌های استان آذربایجان شرقی با تاکید بر نقش علمای دینی در حبس زدایی و پیشگیری از ورود ناخواسته افراد به زندان‌ها گفت: علما معلمین و معماران سبک زندگی اسلامی در جامعه هستند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، بنی‌هاشمی در همایش روحانیون و وعاظ مساجد محوری شهر تبریز، فلسفه وجودی سازمان زندانها را احیای انسانهایی دانست که از روی سهو به سمت ناهنجاری و و بزه‌ اجتماعی کشیده شده‌اند.

نایب رییس هیات امناء ستاد دیه شعبه استان آذربایجان شرقی با تبیین ریشه‌ها و عوامل وقوع جرایم در جامعه، فقر فرهنگی و فقر مالی را علت اصلی بیش از 80 درصد از محکومیتهای حبس دانست و افزود: در کنار اقدامات نهادهای متولی در صدد هستیم به طور ریشه‌ای در زندان‌ها نسبت به رفع این محرومیت و آموزش‌های همگانی اقدام نماییم .

وی با اذعان به جایگاه روحانیت در جامعه اظهار کرد: در ماه مهمانی خدا تبیین ابعاد شرعی دستگیری از زندانیان غیرعمد و بی بضاعت می‌تواند در ارتقاء سطح کمک‌های مردمی و جلب مشارکت‌های خیرین موثر واقع شده و گره از کار بسیاری از محبوسین آبرومند و متدین را در این ماه پر خیر و برکت به دنبال داشته باشد.

مدیرکل زندان‌های استان آذربایجان شرقی با درخواست از روحانیون برای اهتمام در تبلیغ مبانی فقهی و دیدگاه ائمه معصومین دین در راستای دستگیری از نیازمندان افزود: علاوه بر بحث آزادی زندانیان تشریح مشکلات و مصائب رقّت بار زیان دیدگان و مال باختگانی که با از دست دادن سرپرست خانواده و نان آورشان در جریان یک تصادفات رانندگی دچار مشکل هستند، می‌تواند عموم خیرین را برای شرکت جدی در جشن‌های گلریزان تشویق و ترغیب نماید .

در ادامه حجت‌الاسلام محرمی، مدیرعامل ستاددیه با بیان تاریخ تشکیل و نحوه تاسیس ستاد دیه، به تبیین وضعیت مددجویان تحت حمایت این نهاد مردمی پرداخت .

s2

۳۰ خرداد ۱۳۹۴ ۰۹:۳۴
تعداد کلیک: ۲,۳۵۳

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.