English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی 230 زندانی غیرعمد کردستانی 7 میلیارد اعتبار می‌خواهد

رئیس کل دادگستری کردستان با بیان اینکه در حال حاضر ۲۳۰ زندانی جرایم غیر عمد در استان کردستان در حبس به سرمی‌برند، گفت: برای آزادسازی این افراد بالغ بر هفت میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، جلسه هم اندیشی جشن آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمداین استان با عنوان «جشن رهایی 94» در محل سالن اجتماعات دادگستری کل استان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه رئیس کل دادگستری کردستان مهم ترین هدف از برگزاری این هم اندیشی را شناسایی راهکارهای اساسی در جهت حضور حداکثری خیرین و جذب هرچه بیشتر کمک‌های مردمی اعلام کرد و گفت:حضور گسترده و چشمگیر مردم نوع دوست کردستان در 15 جشن گلریزان برگزار شده در طی سال‌های گذشته، حاکی از اعتماد آنها به ستاد دیه استان می‌باشد که در تداوم این اعتماد عمومی باید عملکرد سال جاری پرثمرتر از دوره‌های قبلی باشد.

علی اکبر گروسی، با اشاره به اقبال عمومی موجود از اقدامات خیرخواهانه ستاددیه گفت: ضمن قدرشناسی از این نعمت فراموش نکینم که تداوم اعتمادها در گرو عملکرد رو به رشد این نهاد مردمی خواهد بود.  

دادستان مرکز استان و رئیس هیئت مدیره ستاد دیه کردستان نیز خواستار شناسایی هرچه بیشتر افراد خیر و نیکوکار جهت حضور در جشن گلریزان شد و اظهار کرد: خوشبختانه در گلریزان سال گذشته و به همت مردم خیر کردستانی شاهد جمع آوری مبلغی بالغ بر 630 میلیون تومان در جهت کمک به آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد از زندان بودیم.

اکبر جوهری، افزود: سال 93 مبلغی در حدود 4.5 میلیارد تومان برای کمک به آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد هزینه گردید که 2 میلیارد از این مبلغ از محل منابع دولتی و کمک‌های ستاد دیه کشور تامین شده است.

مدیرکل زندانهای کردستان و مدیرعامل ستاد دیه استان نیز با بیان اینکه 10 تیر ماه در سنندج جشن اصلی گلریزان این استان برگزار خواهد شد، اظهار کرد: سال گذشته با برگزاری این مراسم 185 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد با کمک‌های مردم و خیرین از زندان آزاد شدند.

اسدالله گرجی زاده، از برگزاری 11 جشن گلریزان در طول ماه رمضان خبر داد و گفت: امیدواریم با تمهیداتی که صورت گرفته ضمن حضور گسترده آحاد مختلف مردمی، شاهد آزادی بیشتر این 230 زندانی غیر عمدی باشیم که در حال حاضر در زندان‌ تحمل حبس می‌کنند.

وی یکی از مهم ترین دستاودهای ستاد دیه را حضور و مشارکت فعال خیرین دانست و گفت: در کنار گذشت قابل تقدیر بخشی از میزان بدهی و طلب از سوی شکات، خیرین بیشترین سهم و تاثیر را در آزادی زندانیان جرائم غیر عمد از زندان داشته و دارند.

زارعی فرماندار شهرستان سنندج نیز در ادامه خواستار توجه ویژه به بحث تبلیغات میدانی در جهت برگزاری جشن گلریزان شد و تصریح کرد: موسسه‌های خیریه، سازمان های مردم نهاد، هنرمندان و ورزشکاران دارای مقبولیت خاصی در نزد آحاد مردم جامعه هستند که ستاد دیه در این زمینه می‌بایست شرایط را برای استفاده از این ظرفیت اعمال کند.

در پایان موسی نژاد مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان ضمن اعلام آمادگی این مجموعه در جهت کمک برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم گلریزان سال جاری گفت: در حال حاضر 570 خانواده زندانی تحت پوشش کمیته امداد هستند که این نهاد در کنار وظایف اصلی خود این آمادگی را دارد تا همچون سنوات گذشته در زمنیه آزادسازی افراد آبروند و بعضا سرپرستان همین خانواده‌ها نیز مشارکت جدی داشته باشد.

۲۶ خرداد ۱۳۹۴ ۰۹:۱۱
تعداد کلیک: ۲,۲۶۰

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.