English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

هشت هزار محکوم غیرعمد در زندان‌ها هستند

مدیرعامل ستاددیه کشور گفت: هم اکنون هشت هزار نفر به علت جرایم غیرکلاهبرداری و محکومیت‌های مالی غیرعمد در زندان‌های کشور به سرمی‌برند که برای آزادی این افراد 4هزار میلیارد ریال اعتبار لازم است.

سیداسدالله جولائی پنجشنبه شب در گفت و گو با ایرنا ضمن بیان اینکه پارسال هشت هزار و 500 زندانی جرایم مالی غیرعمد در رابطه با موضوعاتی همچون سوانح رانندگی، مهریه، نفقه و چک بلامحل از زندان آزاد شدند، افزود: کل مبلغ بدهی این افراد هفت هزار و 250 میلیارد ریال بود که با پیگیری و همکاری خیرین، این طلبکاران سه هزار میلیارد ریال از مطالبات خود گذشت کردند و نیکوکاران نیز در بخش های مختلف و در قالب برنامه‌های متنوع برای استخلاص این مددجویان مبلغ چهار هزار و 250 میلیارد ریال پرداخت کردند.

وی گفت: طبق سنت حسنه و سنوات گذشته و با برنامه ریزی صورت گرفته در ماه مبارک رمضان امسال بیش از 200 جشن گلریزان در سراسر کشور برگزار خواهیم کرد که  امیدواریم بخش عمده‌ای از مشکلات زندانیان جرایم و محکومیت‌های مالی غیرعمد حل شود.

مدیر عامل ستاد دیه کشور گفت: مجلس سالانه 2 هزار میلیارد ریال به این ستاد در بودجه پیشنهادی دولت پیش بینی می کند که در قالب تسهیلات با تفاهم نامه همکاری با چهار بانک عامل بدون کارمزد به نیازمندان پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین با کمک نمایندگان مجلس مشکلات مربوط به ورود جوانان به زندان و آثار و تبعات آن در جامعه بررسی و قانون بیمه اجباری و شخص ثالث پیگیری شد.

وی بدون اشاره به جزییات یادآور شد: حدود 40 روز قبل نشستی با نمایندگان در این خصوص برگزار شد و قانون بیمه شخص ثالث در قالب 69 ماده به تصویب کمیسیون مربوطه رسید و قرار است به زودی با طرح یک فوریت به صحن علنی برده شود.

به گفته جولائی، شرکت‌های بیمه نیز در خصوص شخص ثالث پای کار آمدند و قسمتی از مشکلات این بخش برطرف شد.

مدیر عامل ستاد دیه کشور همچنین گفت: البته رانندگان نیز باید در کنار رعایت قوانین و مقررات مسائلی همچون داشتن گواهینامه و بیمه نامه معتبر را مورد توجه داشته باشند تا بتوانیم روز به روز آمارهای تلفات ناشی از سوانح را کاهش دهیم.

جولائی افزود: برخی کارها در این خصوص نیاز به فرهنگ سازی به ویژه در سطح اطفال و مهدکودک‌ها دارد و در این زمینه رسانه‌های ارتباط جمعی الخصوص صدا و سیما نقش مهم و اساسی دارند.

وی خاطرنشان کرد: باید فرهنگ مهریه های نامتعارف را از خانواده های ایرانی بزداییم زیرا بسیاری از زندانیان مربوط به مهریه و نفقه هستند که این می تواند در کاهش ورودی به زندان ها تاثیرگذار باشد.

وی به آخرین اقدامات این نهاد مردمی در راستای آزادی حداکثری زندانیان رده سنی ۱۸ تا ۲۵ سال اشاره کرد و افزود: در این محدوده سنی هم اکنون ۷۱۵ زندانی مرد و ۵ زندانی زن در سراسر کشور وجود دارند که ۷۵ درصد از این افراد را بدهکاران مالی تشکیل می دهند.

جولائی ادامه داد: ۲۰ درصد از این افراد را بدهکاران مهریه و نفقه و پنج درصد را نیز محکومان دیه ناشی از سوانح رانندگی تشکیل می دهند که در مجموع برای آزادی این جمعیت 720 نفری مبلغی معادل ۲۵۲ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

مدیر عامل ستاد دیه خاطر نشان کرد: ۸۵ درصد زندانیان غیرعمد کل کشور را جوانان زیر 35 سال تشکیل می دهند که بسیاری از این افراد به دلیل عدم توانایی در پرداخت دیه یا بدهی راهی زندان شده اند.

۲۲ خرداد ۱۳۹۴ ۰۲:۵۹
تعداد کلیک: ۲,۵۳۷

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.