English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

اختصاص‌بودجه برای ستاددیه یک سرمایه‌گذاری‌اجتماعی است

زندان لرستان دیه
نماینده ولی‌فقیه در استان ‌لرستان با اشاره به عملکرد مطلوب ستاددیه در کاهش جمعیت‌کیفری گفت: اختصاص بودجه برای ستاددیه در جهت آزادی زندانیان غیرعمد زندانیان یک سرمایه‌گذاری اجتماعی است.

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، حجت‌الاسلام میرعمادی، نماینده ولی فقیه در استان و رئیس هیئت امنای ستاد دیه شعبه لرستان در سومین جلسه ستاد دیه جهت استقبال از برگزاری جشن‌های گلریزان افزود: کاهش آسیب‌های پیش روی زندانیان و خانواده‌های گرفتار آنها و نیز بازگرداندن نیروهای فعال و بالاخص جوانان جویایی کار  به آغوش جامعه از دیگر ثمرات توجه به ستاددیه خواهد بود که در این زمینه لازم است مسئولین نهایت همکاری را با این نهاد داشته باشند.

امام جمعه خرم آباد، ادامه داد: رهایی و آزادکردن یک مومن از یک طرف و گسترش فرهنگ احسان و نیکوکاری از سوی دیگر اعمالی هستند که پاداش آنها تنها در نزد پروردگار متعال محفوظ است.

وی با تشریح مصادیق اعمال صالحه خاطر نشان کرد: به همت نیکوکاران ستاددیه تا کنون زمینه آزادی  بسیاری از مددجویان نیازمند و مومن این استان فراهم شده است  که این اقدام مصداق بارز اعمال نیک و صالحه‌ای می‌باشد که قرآن ما را به آن تاکید کرده است.

رئیس هیئت امنای ستاددیه استان با اشاره به اینکه جشن گلریزان یک مراسم معنوی است که در حقیقت جلوه‌ای از سخاوت انسانی را به نمایش می گذارد، اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های جامعه اسلامی این است که همواره نسبت به پیوند اجتماعی تاکید فراوان داشته و برای این منظور ترک فعل را از سوی خیرین در مراتبی حتی موجب نقمت فرد برمی‌شمارد.

وی خاطر نشان کرد:  همه شهروندان باید به قدر وسع و توان خودشان بر این مهم اهتمام داشته و برای استخلاص یک زندانی نیازمندی که نه از روی سوء نیت و نه با پیشینه غیرقابل عرضه راهی زندان شده گام بردارند.

میرعمادی، ادامه داد: هر کس به حرفه و همت خویش با لسان، دارایی، قلم و هنر خود در امر آزادی زندانیان جرائم غیر عمد واجد شرایط بکوشد.

در این مراسم مدیر کل زندانها و نائب رئیس هیئت مدیره ستاددیه استان لرستان نیز با ارائه گزارشی از فعالیت ستاد دیه تصریح کرد: تعداد 283 نفر از زندانیان جرائم غیر عمد استان لرستان در طی سال گذشته با بدهی بیش از 180 میلیارد ریال آزاد شده‌اند که از این تعداد  77 نفر بدهکار دیه تصادفات و حوادث کارگاهی ، 159 نفر بدهکار مالی و 47 نفر بدهکاران مهریه ونفقه بودند.

محمدی، همچنین به  گذشت  رضایتمندانه 76 میلیارد ریالی اخذ شده از سوی شکات این استان اشاره کرد و افزد: با همت اعضای شورای حل اختلاف ویژه ستاد دیه شعبه لرستان و رایزنی انجام شده با شکات در طی سال 93 این میزان مبلغ  مورد سازش قرار گرفت.

۱۹ خرداد ۱۳۹۴ ۰۸:۱۷
تعداد کلیک: ۲,۲۶۰

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.