English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

موازی‌کاری در برگزاری جشن‌گلریزان دلسری خیرین را به‌دنبال دارد

مدیر کل‌ زندانهای ‌آذربایجان ‌شرقی ‌با انتقاد از موازی ‌کاری ‌برخی ‌از نهادهای ‌دولتی‌ در ‌برگزاری‌جشن آزادی‌ زندانیان ‌نیازمند گفت: ستاددیه تنها متولی برگزاری جشن‌گلریزان و رهایی‌بخش مددجویان غیرعمد است.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، آخرین جلسه هماهنگی ستاد دیه شعبه استان آذربایجان شرقی با محوریت برگزاری جشن گلریزان سال 94 در سالن اجتماعات دادگستری تبریز برگزار شد.

در این جلسه رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی با تأکید بر استفاده از تمام ظرفیتها از جمله نیکوکاران استان در برگزاری جشن گلریزان بهره‌مند خواهیم بود، اظهار کرد: برگزاری یک جشن آن هم در مرکز استان کافی نبوده و بایستی زمینه مشارکت تمام خیّرین علاقمند به آزادی زندانیان غیرعمد را در تمامی شهرها و شهرستان‌های تابعه فراهم کنیم.

حجت‌الاسلام مظفری، ضمن تقدیر از عملکرد ستاد دیه شعبه استان افزود: ستاد دیه می تواند با احصای زندانیان جرایم غیرعمد هر شهرستان و تعیین مبالغ مورد نیاز برای آزادی این افراد و اعلام وضعیت مددجویان تحت حمایت خود به فرمانداران شهرستان‌ها نسبت به جمع آوری کمک‌های نقدی خیّرین اقدام نماید.

رئیس هیأت امنای ستاددیه استان آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: انگیزه دینی و الهی خیّرین ستودنی است زیرا انگیزه‌ای که موجب کمک ایشان در جهت آزادی زندانیان می شود، قطعاً در محضر پروردگار متعال ماندگار بوده و پاداش آن چند برابر اقدامی که صورت گرفته می‌باشد.

مظفری با اشاره به لزوم استفاده از کمک‌های خیرین شهرستانی و عموم اهالی متدیّن استانی اظهار کرد: امر برگزاری گلریزان در شهرستانها امری جدی و مورد تاکید است که باید با شناسایی زندانیان هر شهرستان نسبت به اجرای گلریزان در سطح شهرستانهای تابعه اهتمام نمود .

در ادامه این جلسه، خلیل‌الهی دادستان عمومی و انقلاب تبریز نیز فعالیتهای ستاد دیه را ارزشمند و مغتنم ارزیابی کرد و تاکید داشت: فعالیت سال‌های اخیر این نهاد مردمی به ویژه از سال 91 تا به امروز توانست سطح خدمات ستاد را گسترش دهد که لازم است در این خصوص از تعامل نهادی همچون شهرکهای صنعتی، اداره کل استاندارد و سازمان صنعت و معدن و اصناف و بازاریان تقدیر شود .

بنی هاشمی، مدیرکل زندانهای استان نیز در سخنانی با توصیف نحوه شکل گیری ستاد دیه این نهاد را عجین با همایش گلریزان و شب ماه مبارک رمضان دانست و گفت: بر اساس رواج برنامه گلریزان در سال اخیر بحث جمع آوری کمک برای آزادی زندانیان نیازمند در جامعه تا حدودی نهادینه شده اما متاسفانه موازی کاری در اجرای این آیین‌های اسلامی و سنتی که از سوی برخی نهادهای غیرمرتبط انجام شده و می‌شود، قطعا در دراز مدت دلسردی خیرین را فراهم خواهد آورد.

مدیرعامل ستاد دیه استان نیز با ارائه گزارشی از عملکرد ستاد دیه استان در سال 93  گفت: سال گذشته 245 نفر با جمع مساعدت بیش از 36 میلیارد ریال از زندانهای این استان آزاد شده‌اند.

حجت الاسلام محرمی، 11 تیرماه را موعد برگزاری جشن گلریزان سال 94 اعلام کرد و افزود: هماهنگی لازم با مرکز صدا و سیمای استان جهت هرچه باشکوه برگزار شدن مراسم انجام شده و برای آزادی تمام زندانیان  غیر عمد استان مبلغ 60 میلیارد ریال مورد نیاز است که با وجود گذشت اخذ شده، امیدواریم رسانه ملی تا حدود زیادی برای باقیمانده بدهی این افراد ستاددیه را بیش از پیش ساعی و همراه باشد.

انتهای پیام /

۱۹ خرداد ۱۳۹۴ ۰۷:۴۰
تعداد کلیک: ۲,۳۳۵

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 5.0  (1 رای)
  • عبدالله
  • ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ ۱۶:۰۴
  • 5
  • 0
    0

سلام.از شما خواهش می کنم پدرم 8ماه است تو زندان شهرستان گرمی هست. از شما می خواهم به پدرم کمک کنید.ما پول نداریم.ایشان را از زندان ازاد کنیم.نام مدد جو حسن کوهستانی 3ماه پیش پرونده دادیم به ستاددیه استان اردبیل


امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.