English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

سالانه ۵۰ میلیارد ریال برای آزادی زندانیان غیرعمد هزینه می‌شود

مدیرعامل ستاددیه شعبه استان کرمان گفت: براساس هزینه‌های احتساب شده به‌طور میانگین در ۳ سال گذشته سالیانه مبلغی حدود ۵۰ میلیارد ریال برای آزادی زندانیان غیرعمد کرمانی هزینه شده است.

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، سید موسوی قوام، در نشست مشترک مسوولان قضایی، اجرایی و نظامی استان، افزود: در هر سال به‌صورت میانگین بین 180 تا 250 زندانی محکوم به جرائم غیرعمد با کمک این نهاد مردمی از سطح زندان‌های استان آزاد می‌شوند که زندانیان مالی بیشترین درصد را در این جمع به خود اختصاص داده‌اند.

وی با اشاره به آمار زندانیان غیرعمد این استان گفت: در حال حاضر تعداد 255 مددجوی واجد شرایط کمک در سطح استان کرمان وجود دارند که بیشترین آمار با 149 مددجو مربوط به محکومین مهریه و نفقه است.

موسوی قوام، با تقدیر از همکاری خوب شکات و طلبکاران اظهار کرد: به طور کلی در مورد پرداختی ستاد دیه برای آزادی زندانیان غیرعمد با توجه به افزایش نرخ دیه نمی توان مبلغ مشخصی را عنوان کرد، اما هم به‌طور متوسط براساس هزینه‌های پرداخت شده در جهت آزادی سالیانه مبلغی حدود 50 میلیارد ریال از سوی این نهاد برای آزادی زندانیان غیر عمد هزینه می‌شود.

وی در راستای اقدامات پیشگیرانه ستاددیه از ورود ناخواسته افراد به زندان‌ها گفت: با بهره‌گیری از ظرفیت‌های استان دوره‌‌های آموزشی پیوسته این مجموعه با دانش آموزان، اولیا و مربیان مشارکت برگزار شده و در راستای ارتقاء آگاهی عمومی و آگاهی بخشی حقوقی به اقشار مختلف اجتماعی کلاس‌هایی را با همکاری فرماندهی نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی استان در جهت بالا بردن فرهنگ استفاده از بیمه نامه شخص ثالت و استفاده از کمربند ایمنی برگزار کرده‌ایم.

مدیرعامل ستاددیه شعبه کرمان با اعلام این خبر که از بدو تاسیس ستاددیه در این استان تعداد 2226 زندانی غیر عمد از بند حبس رهایی یافته‌اند، گفت: با تلاش نمایندگان و مددکاران این نهاد مردم نهاد در سطح زندان‌های استان، در 14 سال گذشته موفق به آزادی تعداد نزدیک به 2 هزار و 300 مددجوی نیازمند با مجموع بدهی 288 میلیارد ریال شدیم.

موسوی قوام اضافه کرد: جالب اینکه از این تعداد مددجوی آزاد شده 581 نفر بدون پرداخت هیچ گونه وجه و با اخذ رضایت کامل از زندان آزاد شدند .

وی ادامه داد: همچنین تعداد 629 نفر از شکات پرونده‌ها  بیش از مبلغ 863 میلیارد ریال را گذشت نمودند که در این میان لازم به ذکر است تعداد 428 نفر مددجویان بیش از مبلغ 109 میلیارد ریال از بدهی خود را خودشان تامین نموده‌اند.

 

۱۶ خرداد ۱۳۹۴ ۱۲:۰۴
تعداد کلیک: ۲,۰۷۰

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.