English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

85 درصد محکومان غیرعمد زیر 35 سال هستند

زندان دیه اراک مهریه جولایی
مدیرعامل ستاددیه کشور در بازدید از زندان مرکزی اراک گفت: 85 درصد زندانیان غیرعمد کل کشور را جوانان زیر 35 سال تشکیل می‌دهند

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، با هدف رسیدگی به نحوه تشکیل پرونده‌های مددجویان غیرعمد و استماع مشکلات این زندانیان، مدیرعامل ستاد دیه کشور در بازدید یک ساعته خود از اندرزگاه محکومان غیرعمد و بند نسوان این زندان با تعدادی از این محکومان غیرعمد به گفتگو پرداخت.

سید اسدالله جولایی که به منظور شرکت در جلسه معارفه رئیس کل جدید دادگستری استان مرکزی به اراک سفر کرده، در این بازدید به آخرین اقدامات این نهاد مردمی در راستای آزادی حداکثری زندانیان رده سنی ۱۸ تا ۲۵ سال اشاره کرد و افزود: در این محدوده سنی هم اکنون ۷۱۵ زندانی مرد و ۵ زندانی زن در سراسر کشور وجود دارند که ۷۵ درصد از این افراد را بدهکاران مالی تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: ۲۰ درصد از این افراد را بدهکاران مهریه و نفقه و ۵ درصد را نیز محکومان دیه ناشی از تصادفات شامل می‌شوند که در مجموع برای آزادی این جمعیت 720 نفر، مبلغی معادل ۲۵۲ میلیارد ریال  مورد نیاز است.

مدیرعامل ستاددیه کشور خاطر نشان کرد: ۸۵ درصد زندانیان غیرعمد کل کشور را جوانان زیر 35 سال تشکیل می‌دهند که بسیاری از این افراد به دلیل عدم توانایی در پرداخت دیه یا بدهی راهی زندان شده‌اند.

در این بازدید جمشیدی، مدیرکل زندانها و مدیرعامل ستاددیه شعبه استان نیز ضمن تشریح آمار عددی مددجویان غیر عمد گفت: امیدواریم با همت خیرین تا پایان هفته تمامی زندانیان واجد شرایط رده سنی ۱۸ تا ۲۵ را از بند زندان‌های استان مرکزی رهایی بخشیم.

۱۱ خرداد ۱۳۹۴ ۱۵:۱۶
تعداد کلیک: ۲,۸۳۸

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.