English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

زندانیان مهریه در صدر محکومان غیرعمد استان کرمان هستند

مدیرعامل ستاد دیه شعبه کرمان با اشاره به روند رو به رشد محکومان مهریه و نفقه گفت: تا سال‌های گذشته صادرکنندگان چک و متاسفانه این روزها محکومان مهریه در صدر محکومان غیرعمد این استان قرار دارند.

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، سید حجت الله موسوی قوام به منظور تسریع در وضعیت موجودی محکومان غیرعمد این استان با 17 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد این زندان به گفتگو پرداخت.

این دیدار که در معیت ولی‌نیا، مدیرکل اداره زندانها و عرب‌پور سرپرست زندان زرند صورت گرفت، نماینده این ستاد مردم نهاد در زندان زرند ضمن تشریح وضعیت قضایی این 17 زندانی واجد شرایط گفت: طرح چند دعوا در محاک قضایی مختلف، عدم همکاری مناسب برخی از خانواده این زندانیان و نیز تعیین دقیق خسارت پرداختی از جانب برخی شرکت‌های بیمه از جمله عواملی هستند که فرآیند آزادی در برخی از این زندانیان را طولانی کرده‌اند.

در ادامه موسوی‌قوام با اشاره به اینکه تعداد زیادی از محبوسین غیرعمد این زندان را محکومان مالی ناشی از تعهد مهریه‌های نامعقول تشکیل داده‌اند، اظهار کرد: آمار زندانیان مهریه و نفقه روز به روز در حال افزایش است که این امر بیشتر به خاطر عدم پایبندی به اصول خانواده و چشم هم چشمی های موجود در جامعه می باشد.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته به طور ثابت محکومان چک در صدر زندانیان غیرعمد استان بودند، خاطر نشان کرد: متاسفانه مدتی است که به دلیل باورهای غلط و نخ نمایی چون این که مهریه را کی داده و کی گرفته در بافت اجتماعی دیار کریمان به طور چشمگیری شاهد زندانی شدن جوانانی هستیم که بدون توجه به درآمد مالی خودشان و عواقب تلخ بعدی مهریه‌هایی را متقبل شده‌اند که تملک نصف آن از جمله آرزوهای همیشگی این افراد بوده و هست.

مدیرعامل ستاددیه شعبه این استان با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته در جهت برگزاری جشن گلریزان شهرستان زرند گفت:در پایان این دیدار مقرر گردید اعسار تمامی محکومین غیر عمد زندان زرند از طریق واحد مددکاری پیگیری شده تا واجدین شرایط ضمن اخذ گذشت حداکثری از سوی شکات، با دریافت تسهیلات در طول هفته جوان از بند حبس رهایی یابند.

لازم به ذکر است از تعداد 17 مددجوی حاضر در زندان زرند 2 نفر بدهکار دیه، 3 نفر زندانی ناشی از صدور چک بلامحل و مابقی محکومان به پرداخت مهریه و نفقه هستند.

۹ خرداد ۱۳۹۴ ۱۱:۱۸
تعداد کلیک: ۲,۳۰۲

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.