English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

مددکاران زندان‌ها تاخیر در آزادی زندانیان را ریشه‌یابی کنند

زندان بوشهر دیه
مدیرعامل ‌ستاد دیه‌ شعبه استان‌ خراسان ‌رضوی با اشاره به اطلاعات‌ دقیق‌ مددکاران از روند آزادی یک مددجوی‌ غیرعمد، کاهش فاصله ‌زمانی بین واریز مبلغ ‌بدهی تا آزادی زندانیان را در گرو تدبیر این افراد دانست.

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، نشست هم اندیشی و هماهنگی مددکاران رابط ستاد دیه در زندان‌های استان با حضور مدیرعامل، مسئول گروه تحقیق، معاونین و کارشناسان ستاددیه شعبه خراسان رضوی در محل مرکز آموزش منطقه ۶ کشور برگزار شد.

در ابتدای این نشست که ۱۹ نفر از مددکاران زندان‌های استان حضور داشتند، مدیرعامل ستاد شعبه این استان با قدردانی از زحمات مددکاران، بسیاری از توفیقات ستاد را نتیجه تلاش و دلسوزی‌های خالصانه این نیروهای خدوم دانست و بر نقش موثر آنها در به نتیجه  رسیدن پرونده‌ها و کوتاه شدن فرآیند آزادی مددجویان تحت حمایت این نهاد مردمی تاکید کرد.

جواد طوسی، مهمترین انتظارات ستاددیه از مددکاران را شناسایی سریع و به موقع زندانیان غیرعمد، بروز بودن آمار مددجویان واجد شرایط، دقت در نحوه تشکیل پرونده و تکمیل مدارک و تلاش در جهت اخذ نهایت تخفیف رضایتمندانه اعلام نمود.

وی افزود: فاصله زیاد زمانی بین واریز پول به حساب اجرای احکام و آزادی زندانی از مسائل مهمی است که مدکاران باید علت آن را ریشه یابی نموده و برای کاهش این مدت تلاش کنند.

مدیرعامل ستاددیه شعبه استان خراسان رضوی از مددکاران خواست با هماهنگی رئیس زندان و رئیس دادگستری شهرستان نسبت به رفع مشکلات مربوط به نحوه عمل اجرای احکام دادگاه‌ها اقدام کنند.

در ادامه مسئول گروه تحقیق ستاددیه شعبه استان نیز نکاتی را در مورد نحوه انجام تحقیقات از سوی معتمدین و اعضای افتخاری این نهاد که همواره مورد توجه ویژه ستاددیه کشور بوده را ارائه نمود.

خاکشور با بیان این مطلب که تحقیق فقط شامل بررسی  وضعیت مالی زندانیان نبوده و علت ایجاد بدهی نیز باید با دقت تبیین شود، حساسیت و سنگینی مسئولیت اعضای گروه تحقیق را که پایه و اساس احراز استحقاق اعطای تسهیلات به زندانیان ست را مورد تاکید قرار داد.

در پایان این جلسه، مسئول مددکاری زندان مشهد به نمایندگی از مددکاران این استان طی سخنانی، ضمن بیان بسیاری از مشکلات مددجویان جرائم غیرعمد و غیرکلاهبرداری، پیشنهادادتی چون تشکیل کارگروه پیشگیری از قصاص در ستاددیه را در جهت انجام رسیدگی بهتر و دقیق‌تر به پرونده‌ها مطرح کرد.

۹ خرداد ۱۳۹۴ ۰۸:۱۸
تعداد کلیک: ۲,۲۸۱

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.