English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

زندانیان مالی و مهریه در اردبیل نیازمند حمایت هستند

اردبیل مهریه زندان
رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: ‌زندانیان جرائم غیرعمدی و مالی که به دلیل مشکلات اقتصادی در زندان به سر می‌برند باید مورد حمایت همه‌جانبه قرار گیرند.

حجت‌الاسلام محمدعلی قاصدی، در مجمع عمومی سالیانه انجمن حمایت از زندانیان و جشن نسیم نور در دادگستری اردبیل، اظهار داشت:‌ یکی از مشکلات اساسی جامعه مشکلات اقتصادی بوده که این امر متاسفانه سبب برخی بزهکاری‌ها و نابهنجاری‌ها شده است.

وی تشکیل انجمن حمایت از زندانیان در استان را یک گام مهم در حمایت از زندانیان جرائم غیرعمد و مالی برشمرد و بیان کرد: امیدواریم خیران در راستای حمایت از زندانیان جرائم غیرعمد پیشگام باشند.

قاصدی تصریح کرد: متاسفانه با به زندان افتادن سرپرستان خانواده‌ها به دلیل مشکلات اقتصادی خانواده‌ها آنها نیز چار مشکل بزرگی می‌شوند و این امر سبب ایجاد فضای نامناسب روحی در بین خانواده‌ها می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: هم اکنون زندانیان جرائم غیرعمد و مالی نیاز مبرمی به حمایت خیران و اقشار مختلف مردم دارند تا بتوانند به آغوش گرم خانواده خود باز گشته و در جامعه زندگی سالمی داشته باشند.

وی افزود: متاسفانه زندانیانی که به دلایل مشکلات اقتصادی و مالی وارد زندان می‌شوند علاوه بر سخت کردن فضا برای خود، خانواده‌های خود را نیز دچار مسائل روحی و روانی می‌کنند و این امر باید با حمایت‌های همه‌جانبه خیران در راستای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد و مالی برطرف شود.

قاصدی اظهار کرد: باید نگاه و دید نسبت به زندانیانی که از زندان آزاد می‌شوند همانند سایر اقشار مختلف مردم باشد تا آنها بتوانند به راحتی زندگی خوب و سالمی داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل بیان کرد: زندان علاوه بر اینکه هزینه زیادی را برای استان دارد، این امر متاسفانه سبب اختلال روحی و روانی در بین زندانیان می‌شود.

وی تصریح کرد: ما در برابر زندانیان جرائم غیرعمد و مالی مسئولیت و وظیفه مهمی داریم و باید در این راستا با احساس مسئولیت و مساعدت‌های خیران بتوانیم کمک کوچکی به این افراد داشته باشیم.

در ادامه این مراسم دادستان عمومی و انقلاب اردبیل در سخنانی اظهار داشت:‌ باید حمایت از زندانیان توسط نیکوکاران و مردم به شکل همه‌جانبه‌ای انجام شود چرا که برخی از این زندانیان به دلیل شرایط نامناسب اقتصادی به زندان افتاده‌اند و هیچ جرم عمدی را مرتکب نشده‌اند.

ناصر عتباتی افزود: با افتادن این افراد به زندان متاسفانه مسائل روحی و روانی مختلفی در بین خانواده‌های زندانیان به وجود می‌آید و این امر باید با حمایت خیران در راستای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمدی برطرف شود.

وی بیان کرد: متاسفانه بسیاری از پرونده‌های ارجاع شده به دادگستری به دلیل مسائل اقتصادی بوده و خانواده‌های این زندانیان خواستار حمایت مسئولان و خیران برای آزادسازی زندانیان خود هستند.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل با اشاره به حضور خیران در امر آزادسازی زندانیان جرائم مالی و غیرعمد گفت: خوشبختانه در استان اردبیل خیران در این راستا گام‌های مثبتی برداشته‌اند که این اقدامات باید در راستای خوشحالی خانواده‌های زندانیان نیز افزایش یابد.

وی تصریح کرد: باید تدابیری اندیشیده شود که علاوه بر کمک خیران درآمدزایی در زندان و انجمن حمایت از زندانیان ایجاد شود.

عتباتی با بیان اینکه باید نگاه به زندانیانی که از زندان آزاد شده‌اند مثل سایر افراد جامعه باشد، افزود: سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان در راستای ایجاد اشتغال برای زندانیانی که از زندان آزاد شده‌اند شایسته است به طور برابر شرایط را برای این دسته از شهروندان نیز  فراهم کنند.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل تصریح کرد: باید به زندانی که از زندان آزاد شده همانند دیگر اقشار مختلف جامعه اعتماد کنیم تا بتواند زندگی دوباره‌ای را در جامعه آغاز کند.

گفتنی است در پایان این مراسم عده‌ای از خیران مبالغی را برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و مالی اهدا کردند.

۶ خرداد ۱۳۹۴ ۱۷:۰۹
تعداد کلیک: ۲,۵۲۷

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.