English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

مددکاران در تسریع آزادی زندانیان غیرعمد اثرگذارند

دیه یزد غیرعمد زندان
مدیرعامل ستاد دیه شعبه یزد در جمع مددکاران زندان‌های این استان گفت: مددکاران در تسریع رسیدگی به وضعیت زندانیان جرائم غیرعمد و همچنین آزادی مددجویان واجد شرایط نقش به سزایی دارند.

 

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، اسلام افشون در جلسه مشترک خود با مددکاران زندان‌های سطح استان ضمن تشریح جایگاه خدمتی مددکاری در مقوله کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها، اظهار کرد: با عنایت به اینکه تعدادی از مددجویان غیرعمد در بدو ورود به زندان تا مدت‌ها از اعلام وضعیت خودشان پرهیز دارند و بسیاری دیگر چندان به روند اداری و اجرایی آشنایی ندارند، در این شرایط مددکاران همواره در شناسایی سریع و به موقع و نیز با تشکیل پرونده‌ای دقیق از وضعیت شخص زندانی، این ستاد مردمی را در استخلاص مددجویان تحت حمایت خود یاری نموده‌اند.

 وی ادامه داد: تعدادی از مددجویان ستاددیه این مشکل بزرگ را دارند که کسی را ندارند که در بیرون از زندان به طور جد پیگیر فرآیند آزادی آنها باشند که در این موارد نیز مددکاران زندان دلسوزانه و خالصانه در رهایی این افراد از حبس همراه این افراد و یاور این ستاد هستند.

افشون مدت رسیدگی برای آزادی هر مددجو را مرتبط به نوع جرم، میزان حضور در حبس، جنسیت، سن و موقعیت اجتماعی و خانوادگی افراد دانست و افزود: در شرایط عادی به محض ورود هر زندانی محوم به جرائم غیرعمد مددکاران می‌توانند ضمن مسادعت در حبس زدایی و قرار دادن نام افراد در فهرست گروه تحقیق ستاددیه می‌توانند از گسست یک زندگی و در ورطه نابودی قرار گرفتن یک خانواده ممانعت به عمل آورند.

وی با اشاره به جمعیت کم زندانیان غیرعمد و غیرکلاهبرداری موجود در استان یزد گفت: در حال حاضر تنها 95 مددجوی نیازمند در سطح استان محبوسند که ثلث این افراد را نیز محکومان پرداخت مهریه تشکیل می‌دهند.

اسلام افشون، ادامه داد: جالب است که تعدادی از این افراد نیز بومی خود استان نبوده و به دلیلی که در پرونده‌ آنها موجود است راهی یکی از زندان‌های این استان شده‌اند که بیشتر این افراد را رانندگان محکوم به دیه جرح و فوت شامل می‌شوند.

وی اعیاد سعید شعبانیه و روزهای منتهی به ماه مهمانی خدا را بهترین ایام برای دستگیری از این 95 زندانی نیازمندی دانست که بدون هیچ پشتوانه مالی روانه زندان شده و به جهت بی یاوری در حبس به سرمی‌برند.

مدیرعامل ستاد دیه شعبه استان در پایان این جلسه ضمن تقدیر از همکاری مجموعه زندان‌ها با این ستاد مردمی احساس تصریح کرد: امید است مددکاران بیش از پیش با تلاش و سرعت بخشیدن امور محوله، مراتب آزادی زندانیان جرائم غیرعمد را فراهم کرده تا زندانی عاری از مددجویانی با این گونه جرائم داشته باشیم.

۵ خرداد ۱۳۹۴ ۰۹:۱۱
تعداد کلیک: ۲,۴۵۳

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.