English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

همکاری‌ ستاددیه ‌و صداوسیما درجهت‌ آگاهی‌دهی‌به ‌اقشار‌مردمی

مدیرکل سیمای استان کرمانشاه گفت: صدا وسیما با کمک ستاددیه می‌تواند در جهت بالابردن سطح آگاهی اقشار مختلف مردمی اثرگذار بوده و از وقوع بسیاری از پیشامدهای تلخ اجتماعی جلوگیری کند.

 

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، مدیرعامل ستاددیه شعبه استان کرمانشاه در معیت اعضای هیأت مدیره این نهاد مردمی با مدیر کل صدا وسیمای استان دیدار و پیرامون ساخت مستندهایی با محوریت پرداختن به وضعیت زندگی خانواده محکومان غیرعمد به گفتگو پرداختند.

دراین دیدار بابک ترابی ضمن تشریح عملکرد سال 93 این نهاد گفت:  در راستای خدمت‌رسانی به مددجویان نیازمند وهمکاری دست اندرکاران قضایی و اجرایی، تعداد سال گذشته تعداد170 نفر ازمحبوسین زندانهای استان آزاد شده وبه کانون گرم خانواده‌هایشان بازگشتند.

وی با اشاره به میزان بدهی این افراد گفت: مبلغ کل بدهی بیش از150میلیارد ریال بود که با گذشت 22 درصدی (به ارزش 33 میلیارد ریال) این مبلغ تا حدود زیاد کاهش یافته و مابقی این اعتبار هم از طریق مساعدت‌های ستاد دیه کشور،  تسهیلات بانک‌های عامل، صندوق تامین خسارتهای بدنی، شرکت‌های بیمه، اعسار، نقدینگی خانواده محکومین تامین گردیده است.

ترابی، با بیان آمار 366 نفری زندانیان غیرعمد این استان گفت: هدف ستاد دیه کمک به زندانیان جرائم غیرعمدی است که بیشتر به دلیل عدم آگاهی مناسب از قوانین ومقررات مرتکب این گونه جرائم شده اند.

مدیرعامل ستاد دیه نقش رسانه ملی را بی بدیل دانستند و عنوان کرد: رسانه ملی با ابزارهای مناسب ومخاطبین عمده‌ای که دارد نقش تاثیرگذاری در کاهش جمعیت کیفری زندانیان جرائم غیرعمد داشته و این رسانه می‌تواند به عنوان بازوی توانمندی برای اطلاع رسانی وپیشگیری از وقوع این جرائم (مالی، دیه، مهریه و نفقه) باشد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از 273 نفر از زندانیان غیرعمد استان را صادکنندگان چک بلامحل تشکیل داده‌اند، گفت: بدون شک بسیاری از معضلات اقتصادی و اجتماعی فقط با بحث اعمال قوانین محدود کننده کنترل نشده و بایستی به موضوع فرهنگ‌سازی به عنوان یک ضرورت توجه ویژه داشته باشیم.

مدیرکل صدا وسیمای استان نیز در سخنانی گفت: ستاددیه می‌تواند با بهره گیری از امکانات سیمای استان نقش مهمی در فرآیند آزاد سازی وجمع آوری کمک‌های مردمی ایفا کند که در این زمینه سیمای استان در جهت پخش انواع برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در ماه مبارک رمضان و دیگر ایام سال از هیچ اقدامی فروگذار نخواهد کرد.

رحیمی افزود: صدا وسیما با کمک ستاددیه می‌تواند در جهت بالابردن سطح آگاهی اقشار مختلف مردمی اثرگذار بوده و از وقوع بسیاری از پیشامدهای تلخی که هموطنان را در مسیر حبس قرار خواهد داد، جلوگیری کند.

مدیرکل صدا وسیمای استان کمک در آزادی مددجویان غیرعمد را دغدغه این مجموعه اعلام کرد و افزود: صدا و سیمای استان می تواند با بهره گیری از امکاناتی که در اختیار دارد با دعوت از خیرین درشبکه استانی و تهیه فیلم کوتاه فرهنگی نقش مهمی در کاهش جمعیت کیفری دراستان داشته باشد .

۳ خرداد ۱۳۹۴ ۱۱:۳۷
تعداد کلیک: ۲,۲۳۸

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.