English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

از فرهنگ‌سازی غافل نشویم

فرماندار ایوان با اشاره به اینکه تدابیر قضایی از مهمترین اقدامات در راستای حبس زدایی هستند گفت: در این زمینه از بحث فرهنگ‌سازی و اطلاع رسانی مناسب که بسیاری از افراد را از حبس ناخواسته نجات داده نباید غافل شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، «معروف بسطامی» در جلسه هیئت مدیره ستاددیه شعبه استان ایلام اظهار کرد: این جلسه برای بررسی و اتخاذ راهکارهای مؤثر در تقلیل و کنترل بزهکاری‌ها و کمک به آزاد سازی زندانیان جرائم غیرعمد برگزار شده است.

وی افزود: افرادی که بنا به دلایلی به زندان محکوم می‌شوند، علاوه بر اینکه خودشان از عرصه زندگی و کار و فعالیت اجتماعی دور هستند و به نوعی باری بر دوش جامعه می‌شوند، خانواده‌های این افراد نیز به دلیل نابسامانی و مشکلات معیشتی در معرض انواع آسیب‌های اجتماعی قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به جایگاه ریش سفیدان و افراد متنفذ در شهرها و روستاها گفت: در این زمینه، با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی مناسب ضمن اینکه می‌توان افراد را از تبعات امضاء تعهدنامه‌ها، اسناد، ضمانت‌های بانکی آگاه کرد، از همین طریق نیز می‌شود برای جمع آوری کمک‌های مردمی در راستای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد استفاده صحیح کرد.

 

ضرورت نهادینه کردن فرهنگ گلریزان در جامعه

در ادامه این جلسه امام جمعه شهرستان سیروان نیز در سخنانی گفت: خانواده زندانیان نیز تا حدودی که ایجاب می‌کند باید تحت حمایت ستاد دیه قرار گیرند تا این خانواده‌ها که بیش از هر مجموعه دیگری با این نهاد در تماس هستند؛ دچار بزهکاری نشوند.

حجت الاسلام موسوی، اظهار کرد: گلریزان یک عمل اجتماعی خداپسندانه بوده که باعث باز شدن گره بسیاری از خانواده‌ها شده و این آئین سنتی و اسلامی از گذشته‌های دور در کشور مهرآیین ایران اسلامی سابقه داشته است.

وی با اشاره به فرهنگ سازی این عمل خداپسندانه در بین مردم، خاطرنشان کرد: روحیه احسان و نیکوکاری همواره باید در بین مردم وجود داشته باشد و لازم است در این زمینه جشن‌های گلریزان تنها به محلی جهت جمع آوری وجوهات خیرین خلاصه نشده و در این فرصت طلایی که جمع کثیری از نیکوکاران و همراهان آنها حضور دارند، در راستای پیشگیری از ورود ناخواسته افراد به زندانها نیز مردم فرهنگ‌سازی مناسب انجام دهیم.

 

آزادی زندانیان غیرعمد تکلیف شرعی است

در ادامه مراد یگانه، فرماندار سیروان کمک به زندانیان نیازمند را یک تکلیف برای انسانهایی که استطاعت مالی دارند، دانست و گفت: کمک به نیازمندان یک وظیفه شرعی است و از همین روی ضمن خرسندی از برگزاری نخستین جشن گلریزان در شهرستان سیروان از هیچ اقدامی در جهت هرچه باشکوه‌تر این مراسم دریغ نخواهیم کرد.

وی با اشاره به ناآگاهی مردم از فعالیت‌های پیشگیرانه ستاد دیه افزود: متاسفانه هنوز بسیاری از مردم از ماهیت تشکیل یک چنین نهادی آشنایی کافی نداشته و بایستی در جهت جلب بیشتر کمک‌های مردمی در جشن‌های گلریزانی که برپا می‌کنیم به این مهم نیز توجعه داشته باشیم.

مدیرعامل ستاد دیه شعبه استان ایلام نیز با اشاره به آخرین اقدامات صورت گرفته در جهت برگزاری جشن‌های گلریزان مردمی در ماه مبارک رمضان گفت: در این راستا ضمن ملاقات‌های جداگانه با با امام‌جمعه، فرماندار، رئیس شوری شهر، رئیس دادگستری و دیگر مسئولان شهرستان‌های ایوان و سیروان امیدواریم در سال جاری با همت مردمی شاهد رشد چشمگیری در زمینه جلب کمک‌های مردمی باشیم.

عبدالحمید خدایاری افزود: با هماهنگی‌های به عمل آمده رمضان 94 برگزاری جشن گل‌ریزان در سطح همه شهرستان‌های استان  رادر دستور کار خودمان داریم.

خدایاری هدف از این اقدام را مشارکت بیشتر خیرین و مردم در امر خیر و انسان دوستانه کمک به زندانیان جرائم غیرعمد عنوان کرد و گفت: مسئولان استانی از این اقدام ستاد دیه استقبال کرده و قول مساعد جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر و جذب خیرین در این مراسم را داده‌اند که به لطف الهی و همت خیرین امید است در ماه مهمانی خدا گامی بزرگ در راستای وظایف محوله برداریم.

مدیرعامل ستاددیه شعبه استان با بیان اینکه آزادی زندانیان جرائم غیرعمدی از حجم بار زندان هم می‌کاهند، خاطر نشان کرد: طبق آخرین آمار هم اکنون 172 زندانی غیرعمد در زندانهای این استان تحمل کیفر حبس می‌کنند، که از این تعداد 165 نفر با محکومیت مالی غیرکلاهبرداری و در پی عدم توانایی در پرداخت بدهی راهی حبس شده‌اند.

۲ خرداد ۱۳۹۴ ۰۶:۳۵
تعداد کلیک: ۲,۴۵۲

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.