English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

جشن آزادسازی زندانیان غیر عمد در شیراز برگزار می شود

مدیر عامل ستاد دیه استان فارس گفت: ستاد دیه استان فارس در دهه مبارک کرامت با مشارکت آستان قدس رضوی و آستان مقدس شاهچراغ(ع) جشن گلریزان برگزار می کند.

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، سیّدرضااسکندری مدیرعامل ستاددیه استان فارس در گفت‌و‌گو با تسنیم ، اظهار داشت: بسیاری از علما به دست‌اندرکاران امور خیریه از جمله کارکنان ستاد دیه توصیه می‌کنند این امور را پس از انجام فرائض شرعی انجام دهند تا تأثیر آن بیشتر شود و برای این امر خیر ثواب حج مقبول را بیان کردند.

وی با بیان اینکه افراد خیر باید با انگیزه خدامحوری در امر آزادسازی زندانیان مشارکت داشته باشند، افزود: مهم‌ترین هدف این ستاد آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد بوده و زندانیان مربوط به تصادفات، مهریه، نفقه، محکومان مالی به جز کلاهبرداری و حوادث کارگاهی را شامل می‌شود.

مدیرعامل ستاد دیه استان فارس با اشاره به اینکه به زندانیان طبق اساس‌نامه کمک می‌شود، خاطرنشان کرد: متأسفانه امروزه در زندان‌های ما برخی از افراد نگهداری می‌شوند که از نظر اجتماعی و حتی مالی در شرایط خوبی بوده و باید کرامت انسانی افراد حفظ شود.

اسکندری به تشریح فضای اجتماعی و آسیب‌های اجتماعی ناشی از حبس برخی از افراد که بیشتر سرپرست خانواده هستند پرداخت و تصریح کرد: پرونده این‌گونه افراد به صورت ویژه بررسی و رسیدگی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه همه اعضای ستاد دیه استان فارس برای رضای خدا در این نهاد فعالیت دارند، اظهار کرد: پرونده‌های زندانیان پس از ورود به ستاد دیه توسط کارشناسان بررسی و تحقیق شده و زندانیانی که مشمول کمک باشند برای دریافت وام به بانک‌های عامل طرف قرارداد معرفی می‌شوند.

مدیرعامل ستاد دیه استان فارس از آزادسازی تعدادی از زندانیان به مناسبت دهه کرامت خبر داد و گفت: ستاد دیه استان فارس در دهه مبارک کرامت با مشارکت آستان قدس رضوی و آستان مقدس شاهچراغ(ع) از تاریخ ششم تا شانزدهم شهریورماه تعدادی از زندانیان جرائم غیرعمد زندان‌های استان فارس را آزاد می‌کند.

اسکندری با استناد به بیانات مقام معظم رهبری در مورد آزادکردن زندانیان و فعالیت ستاد دیه مبنی اینکه توجه قوه قضائیه به زندان‌زدایی نکته‌ای مثبت است، اظهار کرد: جشن گلریزان آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد به همراه رونمایی از پرچم مقدس حرم مطهر امام رضا(ع) در حرم مطهر حضرت احمدبن‌موسی(ع) در زندان عادل‌آباد شیراز برگزار می‌شود.

وی با تشکر از حضور ارزنده خیّران در مراسم جشن گلریزان در ماه مبارک رمضان در سطح استان، افزود: کمک‌های خیران در جشن گلریزان امسال نسبت به سال گذشته افزایش چشم‌گیری داشته و با وجوهات اهدایی خیران در سال گذشته 653 نفر زندانی آزاد شدند.

مدیرعامل ستاد دیه استان فارس با بیان اینکه استان فارس رتبه نخست تخفیف از شکات و جذب اعتبارات از مرکز در کشور را به خود اختصاص داده است، خاطرنشان کرد: شماره حساب جام بانک ملت به شماره 10/11991199 به نام ستاد دیه مردمی استان فارس در اختیار خیران استان در راستای کمک به آزادسازی زندانیان قرار دارد.

اسکندری با درخواست از خیران شرکت‌کننده در گلریزان ماه مبارک رمضان امسال، تصریح کرد: از خیّران دعوت می‌شود با حضور پرشور خود در جشن گلریزان دهه کرامت بستری برای آزادسازی زندانیان بیشتری فراهم کرده و یا نسبت به پرداخت تعهدات خود اقدام کنند.

وی با اشاره به بیانات آیت‌الله لاریجانی مبنی بر اینکه حضور تعداد زیادی از هموطنان ما در زندان به دلیل جرائم غیرعمد، اظهار کرد: بسیاری از این افراد سرپرست خانواده بوده و فعالیت خداپسندانه ستاد دیه باید الگوی دیگر نهادها برای گسترش این فعالیت در جامعه باشد.

مدیرعامل ستاد دیه استان فارس با تشکر از سید اسدالله جولایی، مدیرعامل ستاد دیه کشور، ذبیح‌الله خدائیان، رئیس هیئت امنای ستاد دیه استان فارس، آقای احمدی، مدیرکل زندان‌های استان فارس، اعضای هیئت مدیره ستاد دیه استان فارس و تمام خیران استان فارس، افزود: با ترویج فرهنگ زندان‌زدایی گام مؤثری در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی برداشته می‌شود.

۱۲ شهریور ۱۳۹۳ ۱۴:۱۱
تعداد کلیک: ۲,۷۶۰

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.