English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

تقویت ستاددیه از جمله اولویت‌ها است

رئیس کل دادگستری خوزستان در نشست «راهکارهای کلان ارتقای تعاملات» گفت: در راستای حبس زدایی و کاهش جمعیت کیفری زندانها تقویت ستاد دیه از جمله اولویتهای ما در امور زندانیان است.

ب

ه گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، فرهاد افشارنیا در این نشست سیاستهای روز دستگاه قضائی در حوزه زندانبانی را در محور عدالت قضائی و امنیت اجتماعی اعلام کرد و افزود: در طول این هم اندیشی سراسری در صدد هستیم ضمن تشریح سیاستها هدفمند کاهش جمعیت کیفری ندامتگاه‌های این استان، کارگاه‌های عملی هم تشکیل کنیم که توفیق در این زمینه بیش از هر موردی نیازمند همکاری اداره کل زندانهای استان است.

نماینده ارشد قوه قضائیه در خوزستان با بیان اینکه رسیدگی به امور زندانیان و کاهش جمعیت کیفری یکی از برنامه‌های اصلی ما در سال جاری است، خاطر نشان کرد: در این راستا از سیاست‌های ترسیمی رئیس سازمان زندانها استقبال کرده و  تلاش داریم که این اهداف همسو با ضرورت ارتقای امنیت قضائی و اجتماعی در استان خوزستان محقق گردد.

وی با تشکر از مدیرکل زندانهای استان که با مدیریت اصولی و هم افزائی مجموعه، موجب کاهش مشکلات حوزه زندانبانی، سلامت و آسیبهای فردی و اجتماعی شده است، بر ضرورت تعامل بیشتر دادگستری و زندان تاکید کرد و افزود:  بزودی نشستی سراسری برای  تمامی مسئولین قضائی و قضات استان برگذار خواهد شد که در سایه تشریک مساعی و هم افزایی بیشتر شاهد کاهش ورودی به زندان و بالاخص آزادی حداکثری محکومان غیرعمد در حبس باشیم.

رئیس کل دادگستری استان با اعلام حمایت از اهداف و سیاستهای نوع دوستانه ستاد دیه، بر ضرورت تقویت جایگاه هیأت امنا و هیأت مدیره ستاد از طریق چابک‌سازی آنها تأکید کرد و گفت: در بازدیدها از زندانها و جلسات مربوطه و سیاستهای کیفری برای زندانیان غیر عمد، تلاش خواهیم کرد تا ضمن پیشگیری از ورود ناخواسته افراد به زندان‌ها شاهد کاهش جمعیت زندانیان جرائم غیر عمد و غیرکلاهبرداری باشیم.

وی ادامه داد: به همین منظور بزودی از زندانها و مراکز تأمینی و تربیتی تابعه استان بازدید هدفدار  انجام خواهد شد تا ضمن تقویت معاونت قضائی در حوزه زندانها بیش از پیش  در حل مشکلات اداری مرتبط در فرآیند آزادسازی این محکومان وحدت رویه‌ مشخصی داشته باشیم.

در ادامه این جلسه، مدیرکل زندانهای استان در سخنانی گفت: قطعا قانون جدید مجازات اسلامی تأکیدات ویژه‌ای بر زندان زدائی، کنترل و کاهش جمعیت کیفری داشته که به همین جهت می‌توان به موازات اجرای عدالت قضائی، سیاست‌های کاهش جمعیت  کیفری را هم در سطح استان پیگیر بود.

رضا پوستچی، اظهار کرد: ضرورت توسعه زندانیان رأی باز و اعزام به اشتغال زندانیان واجد شرایط تا سقف ۱۵ در صد کل جمعیت  کیفری استان یک تکلیف سازمانی برای استان است که در این فرایند مشترک امید است با همیاری دستگاه قضائی توفیقات مهمی حاصل شود.

وی میزان تخلف زندانیان رأی باز را بسیار پایین‌تر از  میانگین تخلفات در جامعه اعلام نمود و در ادامه به ضرورت نگاه به وضعیت زندانیان در اعطای امتیازات قضائی اشاره کرد و گفت: نگاه واقعی به جامعه خوزستان و با عنایت به اینکه قالب زندانیان دارای عناوین مجرمانه‌ای چون سرقت هستند، اما اکثر این جرایم خاص نبوده و مانعی برای اعطای امتیازات آئین نامه اجرائی سازمان نمی‌باشند.

عضو هیات مدیره ستاددیه شعبه استان خوزستان ادامه داد: آنچه مورد توجه باید باشد تغییرات، تحولات و اصلاحات رفتاری و شخصیتی زندانیان است و نباید نگاه با بدو حبس وی یکسان باشد.

وی به بیان در صد ماندگاری زندانیان در زندان‌های تابعه اشاره کرد و افزود: اکثر زندانیان (حدود ۶۰%) با ماندگاری کمتر از ۴۰ روز در زندان‌ها توقف دارند، می‌توان با سیاستگذاری لازم از ورود این جمعیت غیر ضروری شناور به زندان جلوگیری کرد و فضای بسته زندان را برای اجرای فرایندهای اصلاحی و تربیتی برای آن دسته از مجرمینی که باید  در حبس نگهداری شوند اعمال کرد.

گفتنی است در این نشست  که در محل اداره کل زندانها برگزار شد، «طباطبائی» قائم مقام دادگستری کل، حجت‌الاسلام «حسن‌زاده» معاونت قضائی رئیس کل در امور اجرای احکام و زندانها و حجت‌الاسلام «هاشم‌نیا»  مدیرعامل ستاد دیه شعبه استان خوزستان نیز حضور داشتند .

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۰۹:۰۸
تعداد کلیک: ۲,۳۷۶

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.