English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی زندانی غیرعمدی که 24 شاکی داشت

مدیرعامل ستاددیه شعبه گیلان گفت: با همت خیرین راننده مینی‌بوسی که به دنبال تصادف ناخواسته خود موجب مرگ 6 نفر از هموطنان و زخمی شدن 18 نفر شده بود، آزاد و به آغوش خانواده بازگشت.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، صبح یکی از روزهای مهر ماه سال 1390 در یکی از نقاط شمالی کشور مینی بوسی که همه روزه دانش آموزان و مسافران روستا را برای رساندن به مدرسه و محل کار انتقال می داد به علت نامعلومی از جاده خارج شده و واژگون می شود.

این مینی‌بوس حامل 24 سرنشین بود که بیشتر آن را دانش آموزان تشکیل می دادند که در اثر این حادثه تعداد 6 نفر در دم جان خود را از دست می دهند و تعداد 18 نفر زخمی و راهی بیمارستان می شوند.

با توجه به اینکه حادثه در مسیر جاده بین دو استان گیلان به اردبیل اتفاق افتاده و در این حادثه طبق گزارش کارشناس راهنمایی و رانندگی، راننده به دلیل سرعت غیرمجاز و عدم کنترل بر روی وسیله نقلیه و همچنین نداشتن گواهینامه رانندگی متناسب با وسیله نقلیه (مینی بوس) مقصر و پرونده برای رسیدگی به دادگستری شهرستان خلخال فرستاده می‌شود.

با توجه به تعداد زیاد شاکیان و همچنین مصدومان مراحل دادرسی به کندی صورت می‌گیرد و در انتها با توجه به مستندات و گزارش کارشناس راهنمایی و رانندگی، راننده با حکم دادگاه به جرم قتل غیرعمد در ابتدای سال 1392 راهی زندان رشت شده و باید دیات شاکیان پرونده را پرداخت کند.

در ابتدای ورود این شخص به زندان و تشکیل پرونده بوسیله مدکاری زندان و با توجه به اینکه شخص به دلیل تصادف و قتل غیر عمد در زندان حضور دارد، پرونده برای دریافت کمک به ستاد دیه استان گیلان فرستاده می شود. از همان ابتدا با توجه به کثرت شاکیان، مصدومین و فوتی های حادثه و وراث متوفیان و همچنین ازدیاد مبلغ بدهی این پرونده، تلاش گروه مددکاری برای بررسی و تکمیل مدارک و تامین مبلغ بدهی آغاز می‌شود.

به گفته مدیرعامل ستاد استان گیلان میزان کل بدهی این شخص حدود پانزده میلیارد ریال بوده که با تلاش مددکاری زندان رشت و همچنین مددکاری ستاد دیه استان مشکلات پیش روی این پرونده بر طرف شد و با همکاری بسیار خوب دادگستری های استان گیلان و استان اردبیل مدارک و مستندات این پرونده تکمیل و برای اخذ کمک به صندوق تامین خسارت ارسال شد.

شرکت بیمه دانا مبلغ شش میلیارد و هشتصد میلیون ریال و همچنین صندوق تامین نیز مبلغ هفت میلیارد و دویست میلیون ریال برای برای آزادی این زندانی اختصاص داده‌اند و همچنین با تلاش فراوان، مددکاران محترم مبلغ یک میلیارد و یکصدوپنجاه و هشت میلیون ریال از شاکیان این پرونده گذشت رضایتمندانه کسب کنند.

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۴:۲۲
تعداد کلیک: ۲,۲۴۶

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.