English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزاد کردن زندانیان غیرعمد مصداق عمل صالح است

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت: به دلیل رفع مفاسد متعدد اجتماعی و گره گشایی از مشکلات خانوادگی آزاد کردن زندانیان جرایم غیرعمد و غیرکلاهبرداری مصداق بارز عمل خیر و صالح است.

 

به گزارش روابط  عمومی ستاد دیه کشور، آیت الله محسن مجتهد شبستری در آیین تجلیل از خیرین کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد ستاد دیه استان، اظهار کرد: بعضی از حسنات دارای عناوین متعددی هستند که در صورت داشتن قصد الهی، پاداشی معنوی و ناتمام برای شخص نیکوکار به دنبال خواهند داشت.

امام جمعه تبریز با اشاره به خدمات ستاددیه در پیوند دادن چشم‌هایی منتظر به یکدیگر گفت: فعالیت‌ها این نهاد مردمی در پرداختن دیه و بدهی افراد معسر و آبرومند یعنی کمک به نیازمندان و آزادی انسان‌هایی گرفتار که به سبب ارتکاب جرمی با سوء نیت مجرمانه بلکه به دلیل وقوع اتفاقی ناخواسته راهی زندان شده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: از جهاتی آزادکردن یک مومن و از جهت دیگر ادخال سرور در قلوب المومنین و احسان و نیکوکاری دستگیری از نیازمندان اعمالی هستند که پاداش آنها تنها در نزد خالق یکتا است.

وی با تشریح مصادیق اعمال صالحه خاطر نشان کرد: به همت نیکوکاران ستاددیه به عنوان مرکز پیونده دهنده قلبهای آسمانی تا کنون زمینه استخلاص بسیاری از مددجویان نیازمند را فراهم کرده که این اقدام مصداق عمل صالحه‌ای است که در قرآن به آن تاکید شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان حدیثی از پیامبر اکرم (ص) گفت: داشتن دستی دهنده و اهل سخاوت و انفاق یکی از 4 خصوصیتی است که همه مومنان به قدر وسع خودشان باید به آن اهتمام داشته باشند.

وی افزود: به استناد این حدیث نورانی خیرینی که در امر آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و دستگیری از خانواده های آنان و رفع نیاز و احتیاجات زیاندیدگان مشارکت می‌کنند از اهالی بهشت هستند.

در ادامه این مراسم مدیرعامل ستاددیه شعبه استان گفت: در سال جاری 27 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد از زندان‌های این استان آزاد شده و سال گذشته نیز با همت خیرین زمینه آزادی 245 نفر از این مددجویان با پرداخت مبلغ 54میلیارد ریال فراهم شد.

وی ادامه داد: با کمک و همراهی نیکوکاران نیک اندیش و همیاری مسئولین دلسوز در سه سال گذشته 700 زندانی جرایم غیرعمد از زندان آزاد و به آغوش خانواده هایشان بازگشته‌اند.

مدیرعامل ستاد دیه استان آذربایجان شرقی در پایان ضمن تشکر مجدد از خیرین و مسئولین اظهار داشتند : هم اکنون 140 نفر در زندان تبریز و 98 نفر در زندانهای تابعه استان بعلت جرایم غیرعمد در حبس بسر می‌برند که امیدواریم با مساعدت افراد نوع دوست استانی زمینه آزادی این محکومان تحت حمایت ستاددیه نیز فراهم گردد.

گفتنی است در این آیین جمعی از یاوران ستاد دیه آذربایجان شرقی و سه خانواده معظم شهید که در امر آزادی زندانیان و کمک به گلریزان مشارکت داشتند، توسط نماینده ولی فقیه در استان تقدیر شدند.

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۰۹:۰۱
تعداد کلیک: ۶,۵۴۳

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.