English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

تنها درصدی از محکومان به پرداخت مهریه در حبس به سرمی‌برند

مدیرعامل‌ستاددیه‌همدان با بیان اینکه تمام‌محکومین‌مهریه صرفا زندانیان در حبس‌نیستند،گفت:افرادی‌که هم‌اکنون‌در حال‌ پرداخت‌مهریه در خارج از زندان هستند بسیار بیشتر از افرادی است که در حبس حضور دارند.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، یدالله روحانی منش با اشاره به اینکه این مثل ایرانی که «مهریه را کی داده و کی گرفته» امروز دیگر اعتباری ندارد، افزود: حافظه تاریخی و محفوظات ذهنی ما با واقعیت روز محاکم قضایی سنخیت چندانی نداشته و عدم عنایت خانواده‌ها و عدم توجه شخص خود متعهد مهریه‌های سنگین در افزایش روز افزون زندانیان مهریه مهمترین نقش را ایفا می‌کنند.

وی با اشاره به یکی از پرونده‌های ارجاع شده به این نهاد مردمی اظهار کرد:  در پرونده‌ای که مدتی پیش با مساعدت مددکاران ستاددیه و همکاری خوب شاکی پرونده به سازش منتهی شد کارگری که به قول خودش پیش از ازدواج با همسرش حتی برای یکبار هم سکه‌ای طلا را در دستش نگرفته بود، تعداد 1374 عدد سکه مهریه همسرش می‌کند و در ادامه با مشکلی غیرقابل حل برای زوجین هنگامی که همسرش حق خودش را مطالبه می‌کند، راهی زندان شده و نزدیک به 2 سال در حبس به سرمی‌برد.

مدیرعامل ستاد دیه شعبه همدان با بیان اینکه تمام محکومین مهریه را نباید صرفا زندانیان در حبس به حساب آوریم، گفت:  شمار افرادی که هم اکنون در حال پرداخت مهریه در خارج از زندان هستند بسیار بیشتر از افرادی است که هم اکنون به جرم عدم پرداخت این حق در زندان حضور دارند.

روحانی‌منش با اشاره به اینکه میزان مهریه هیچ گاه عیار سنجش زوج یا حتی زوجه نبوده است، گفت: با مراجعه‌ای گذرا به دادگاه خانواده می توان دریافت که مهریه سنگین هرگز ضامن خوشبختی یک خانواده نمی‌باشد.

وی در خصوص وضعیت محکومان مهریه این استان، اظهار کرد: بیشترین میزان مهریه مطالبه شده از سوی زوجه به تعداد 550 عدد و کمترین آن هم به 3 سکه می‌رسد که متاسفانه به دلیل عدم استطاعت مالی هر دو جوان اشاره شده هم اکنون در زندان‌های این استان به سرمی‌برند.

مدیرعامل ستاد دیه شعبه استان همدان از پرونده جالبی که در ستاد دیه مختومه شد خبر داد و گفت: در این پرونده طبق حکم قضایی یک زن مکلف به پرداخت مهریه به شوهرش شد.

وی در تشریح وضعیت این پرونده گفت: با بروز اختلافی کوچک در بین یک زوج جوان همدانی، همسر خانواده اقدام به پرداخت ماهانه یک سکه بهار آزادی و دریافت رسید می‌کند که پس از گذشت 9 ماه زوجه با حضور در مرجع قضایی مهریه خود را به طور کامل بخشیده که پس از این اقدام همسر وی اقدام شکایت کرده و مطالبه 9 سکه‌ای را می‌کند که پیش‌تر به وی داده بود.

وی با ذکر اینکه این زن طبق حکم صادره در شرف ورود به زندان بود، اظهار کرد: با مشاهده وضعیت این خانم ستاد دیه استان 90 میلیون ریال تسهیلات را در اختیار زوجه قرار داد تا از ورود او به زندان ممانعت کند.

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۰۹:۱۲
تعداد کلیک: ۲,۳۸۳

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.