English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

روزانه یک محکوم به پرداخت مهریه در کرمان وارد زندان می‌شود

مدیرعامل ستاد دیه شعبه کرمان با تاکید بر قدرت رسانه ملی در کاهش بسیاری از معضلات فرهنگی گفت: روزانه یک محکوم به پرداخت مهریه در استان کرمان، وارد زندان می‌شود.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، موسوی قوام در جلسه هیئت مدیره ستاددیه شعبه استان با اشاره به اینکه در محاکم قضائی موضوع مهریه به عنوان یک دعوای مالی شناخته شده و حتی صلاحیت دادگاه رسیدگی کننده و نوع دادرسی موجود همانند سایر قراردادهای مالی می‌باشد، خاطر نشان کرد: تعیین مهریه عقدی است که وضعیت بسیاری متفاوتی نسبت به عقود تابعه ازدواج مطرح شده و افراد به محض تعهد مهریه بدهکار میزان متعیین شده خواهند بود.

با بیان اینکه طبق استفتائات به عمل آمده از سوی مراجع تقلید عظام  تعهد دینی که توانایی پرداخت آن از سوی متعهد ممکن نیست امری مردود است، گفت: تجارب بسیاری از افراد و مشاهدات عینی ما در این نهاد مردمی این حقیقت بزرگ را به اثبات رسانده که مهریه‌های سنگین هیچ گاه تضمین کننده یک رابطه زناشویی نبوده و چه بسا تعیین میزان نادرست و غیرمعقول این موضوع شیرازه بسیاری از خانواده‌ها را از هم گسسته است.

وی ادامه داد: با وجود همه تلاش‌ها و پیگیری‌ها آمار ورود زندانیان جرائم غیرعمد به زندان‌های این استان رو به افزایش بوده و روزانه به طور متوسط یک بدهکار مهریه وارد زندان‌های استان کرمان می‌شود.

سید حجت الله موسوی‌قوام  تاکید کرد: با وجود اینکه ستاد دیه شعبه کرمان جزو ستادهای پیشرو در زمینه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد است، اما هنوز آمار این محکومان را نتوانسته‌ایم به زیر 100 نفر برسانیم.

مدیرعامل ستاددیه شعبه استان کرمان اظهار کرد: در حال حاضر 238 نفر مددجوی جرائم غیرعمد در زندان‌های سطح استان حضور دارند که از این تعداد 40 نفر محکوم به پرداخت دیه، 51 نفر محکوم مالی و 147 نفر نیز به دلیل عدم توانایی در پرداخت مهریه و نفقه راهی زندان شده‌اند که متاسفانه در این میان آمار محکومین به مهریه ونفقه روز به روز در حال افزایش است.

وی در ادامه گفت: از ابتدای سال جاری با همت مردمی تعداد 15 مددجوی جرائم غیر عمد با پرداخت مبلغ 5 میلیارد و 248 میلیون ریال از سطح زندانهای استان آزاد شده‌اند.

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۰۸:۴۰
تعداد کلیک: ۲,۳۰۱

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.