English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

اسید حادثه‌ساز

حکم جلب فردی که با ریختن اسید در کانال فاضلاب منزلش قصد داشت گرفتگی لوله خانه را رفع کند، صادر و با نقص عضو جوانی 19 ساله این فرد راهی زندان شد.

یدالله روحانی منش در توضیح این وضعیت این زندانی گفت: سرایدار یک منزل مسکونی در همدان به منظور نظافت و بازکردن مسیر لوله اقدام به ریختن اسید در داخل کانال فاضلاب خانه خود می‌کند که بخار ناشی از اسید داخل سیفون به طبقه پایین نشت کرده و همین امر منجر به نقص عضو و از کار افتادن دست و پای یک جوان مشهدی می‌شود که از قضاء برای میهمانی به خانه بستگان خود آمده بود.

وی اضافه کرد: پس از تشکیل پرونده قضایی و ارسال آن به پزشکی قانونی از کار افتادگی و فلج شدن دست و پاها، زوال عقل و بیان و ناتوانی کامل جنسی به علت انتشار بخار ناشی از اسید تایید می‌شود.

مدیرعامل ستاددیه شعبه استان همدان اضافه کرد: طبق نظر قاضی پرونده و با استناد به مدارک و ادله موجود سرایدار 40 درصد و مالک خانه 60 درصد در این واقعه مقصر شناخته شده و بیش از سه میلیارد و 939 میلیون ریال برای مرتکب این حادثه ناخواسته به عنوان دیه تعیین می‌شود.

روحانی‌منش تاکید کرد: با توجه به ناتوانی سرایدار در تامین سهم دیه حکم جلب وی صادر و با وجود تلاش و رایزنی مددکاران این ستاد مردم نهاد برای کاستن مبلغ دیه ادامه دارد.

وی باذکر اینکه والدین این جوان حاضر شده‌اند که حتی کل دیه محکوم شده شخص زندانی را ببخشند، گفت: این خانواده با عنایت به وضعیت معیشتی خانواده نیازمند فرد زندانی و با توجه به فلج شدن و زائل شدن عقل و نطق فرزندانشان با شرط استخدام پرستارانی صبور و متعهد جهت نگهدای مادام العمر موافقت کرده‌اند.

خیرین و نیکوکاران می‌توانند برای کمک به زندانیان نیازمند و محکومان جرائم مالی غیرعمد، کمک‌های نقدی خود را به حساب 74/74 بانک ملت به نام ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند پرداخت کنند.

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۵:۵۲
تعداد کلیک: ۲,۴۱۸

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.