English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

مختومه شدن پرونده‌ای با ۵ کشته، ۱۷ زخمی، ۳۷ شاکی و یک زندانی

پرونده یکی از مددجویان غیرعمد ستاددیه شعبه استان خراسان رضوی بالاخره بعد از گذشت 5 سال با مشارکت طلبکان و مساعدت نیکوکاران مختومه گردید.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، درآبان ماه سال 88 دو دستگاه نیسان که حامل کارگران خدماتی بودند، در روستایی اطراف شهر مشهد تصادف کرده و با کشته و زخمی شدن 22 نفر از این مسافران هر دو راننده راهی حبس می‌شوند.

دراین حادثه که تمامی قربانیان و مصدومان آن زن بودند، در همام ابتدا ۵ نفر از آنها که سرپرستی خانواده خود ا نیز برعهده داشتند، بودند در دم کشته شده و پس از طی مراحل قانونی و قطعیت حکم دادگاه، یکی از این رانندگان که مقصر اصلی سانحه شناخته شده، از ابتدای سال 89 روانه زندان مرکزی مشهد می‌شود.

به دلیل بالا بودن میزان بدهی و کثرت شاکیان و اولیاءدم در نهایت این پرونده با یک بدهی سنگین 8 میلیارد ریالی به ستاد دیه شعبه استان ارجاع گردید که در ادامه مشکلات متعدد و متنوع مروبطه، پیشبرد آن را در این نهاد مردمی نیز با کندی همراه ساخت.

به گفته مدیرعامل ستادیه شعبه این استان پراکندگی شکات در روستاهای مختلف، آمار بالای مصدومین و کثرت وراث که بالغ بر ۳۷ نفر بودند، از جمله موانع فرسایش فرآیندآزادی این مددجو بودند.

از نکات جالب پرونده این است که در اطاله دادرسی  وطولانی شدن مراحل قضایی و اداری، در این مدت یکی از شکات فوت کرده و حق وی به وراث جدید منتقل می‌شود که همین امر و مسائل به وجود آمده با شاکیان جدید یکی از عمده مسائلی است که فرجام این پرونده را به تاخیر انداخت.

در شرایطی که الزام به تجدید مدارک و توافقات جدید صورت گرفته در بین شکات در مرحله‌ای شخص زندانی و خانواده وی را از ادامه پیگیری پرونده مأیوس کرده، در نهایت با همت بلند خیرین خداجو و همکاری مددکاران ستاددیه که مجدانه عزم خود را جهت حل و فصل پرونده مزوبر جزم کرده بودند، موانع یکی پس از دیگری از سر راه برداشته شد و مقدمات آزادی این شخص فراهم گردید.

اعضای کمیته صلح و سازش ستاددیه این استان با برگزاری بیش از ۹۰ جلسه مذاکره با شکات و اخذ گذشتی معادل ۳ میلیارد ریال امید را در بین خانواده منتظر شخص محبوس دوباره زنده کرده و طی مکاتبات متعدد خود با مراجع ذیربط در نهایت با مشارکت صندوق خسارات بدنی پرونده مختومه و شخص زندانی از بند حبس رهایی می‌یابد.

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۰۹:۰۹
تعداد کلیک: ۲,۱۹۷

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.