English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

زندان، عاقبت تعهد مهریه‌های نامعقول است

مدیر عامل ستاد دیه کشور گفت: تعهدات نابجای خانواده‌ها بدون لحاظ توانایی مالی در تعهد مهریه‌های نامعقول سبب بروز مشکلات از جمله محکومیت مالی و زندانی شدن داماد می‌شود.

 

سید اسدالله جولایی در نشست با استاندار بوشهر اظهار کرد: نداشتن توان پرداخت مهریه یکی از مهمترین جرایم غیرعمد است که شمار زیادی از افراد را روانه زندان کرده است.

وی افزود: تقبل مهریه‌های بسیار بالا توسط خانواده ها به خصوص داماد که از عهده پرداخت آن به هیچ وجه بر نمی‌آید کاری اشتباه است که عواقب آن گریبان‌گیر خودشان می‌شود.

مدیرعامل ستاد دیه کشور اظهار کرد: توجه به پیشگیری با رویکرد فرهنگ سازی بستر ساز کاهش جرایم است که این مهم باید در نشست های شورای فرهنگ عمومی مورد اهتمام قرار گیرد.

جولایی با اشاره به عملکرد این نهاد مردمی در هشت هزار و 500 نفر از زندانیان جرایم غیر عمد در سال 93 گفت: این شمار زندانی هفت هزار و 250 میلیارد ریال بدهی داشتند که با گذشت شکات، پرداخت های بلاعوض و تسهیلات کم بهره با پرداخت چهار هزار میلیارد ریال به شکات از زندان آزاد شدند.

استاندار بوشهر نیز در سخنانی کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی را از الویت‌های اصلی این مسئولین  این استان دانست و گفت: رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی به خصوص در پایه های مختلف تحصیلی گامی مهم در نهادینه کردن فرهنگ صحیح در ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی افراد دارد.

مصطفی سالاری، با اشاره به این که شماری از زندانیان غیرعمد مربوط به تصادف هاست، گفت: با نصب دوربین های هوشمند کنترل سرعت در جاده برازجان - بوشهر شمار تصادف در این مسیر پارسال نسبت به مدت مشابه یک پنجم کاهش یافت.

وی اظهار کرد: سرمایه گذاری در حوزه آموزش و فرهنگ سازی ضمن اینکه در بسیاری از حوزه ها صرفه جویی اعتبارات را در پی دارد سبب کاهش هزینه‌های خانوار نیز می شود.

استاندار بوشهر بر مشارکت جدی فرمانداران، بخشداران و مسوولان دستگاه های اجرایی در برپایی جشن گلریزان تاکید کرد و افزود: لازم است فرهنگ مشارکت در این عرصه افزایش یابد تا بتوان در زمینه کاهش آسیب ها قدم های موثری برداشت.

در ادامه این جلسه مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی تربیتی استان بوشهر گفت: امسال جشن گلریزان همزمان با ماه مبارک رمضان در نقاط مختلف استان بوشهر برای آزادی 149 زندانی جرایم غیرعمد مالی که 170 میلیارد ریال بدهکار هستند برگزار می شود.

حمیدرضا حیدری، اظهار کرد: پارسال با برگزاری جشن گلریزان در 22 شهر این استان و جلب حمایت‌های مالی مردم، زمینه آزادی 114 زندانی جرایم غیر عمد مالی فراهم شد.

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۰:۴۳
تعداد کلیک: ۳,۲۰۳

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.