English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

شعبه ویژه صلح و سازش در ستاددیه خراسان رضوی افتتاح می‌شود

با عنایت به تعدد پرونده‌های موجود و ماهیت برخی از دعوای مطرح شده در ستاددیه شعبه استان خاسان رضوی، شعبه ویژه صلح و سازش در این نهاد مردمی افتتاح می‌شود.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، مدیرعامل ستاددیه شعبه خراسان رضوی با حضور در مجتمع قضایی امام خمینی مشهد با «صادقی‌نیا» رئیس اداره شوراهای حل اختلاف این استان و رئیس دادگاههای عمومی و انقلاب مشهد دیدار و گفتگو کرد.

 در این دیدارغفاریان طوسی با تشریح عملکرد ستاددیه در ابتای سال جاری گفت: به لحاظ ماهیت صلح و سازش در بین طرفین دعوی کار شورای حل اختلاف و ستاد دیه مشابهت فراوانی داشته و برای همین منظور با توجه به کثرت پرونده‌هایب موجود در این نهاد رسمیت یافتن توافقات مددکاران با شکات پرونده‌ها را در این امر  یک ضرورت مهم است.

وی ادامه داد: در کنار ضرورت اختیار بیشتر ستاددیه در برقراری مصالحه در بین اصحاب دعوی، بایستی در اسرع وقت نسبت به ایجاد شعبه ویژه صلح و سازش این نهاد مردمی از سوی اداره شوراهای حل اختلاف اقدام گردد.

رئیس اداره شوراهای حل اختلاف استان با اعلام آمادگی تشکیلات متبوع خود در جهت همکاری کامل با ستاد گفت: با عنایت به نقش اثرگذار ستاددیه در کاهش پرونده‌های مفتوحه و متقابلا تلاش قابل تحسین این مجموعه در حبس زدایی تاسیس شعبه سازش در این ستاد امری لازم است که در اسرع وقت این مهم عملی خواهد شد.

رئیس دادگاههای عمومی و انقلاب مشهد نیز در سخنانی با اعلام اینکه دادگستری به ستاددیه اعتماد کامل داشته و صورتجلسات آن را به منزله سند رسمی می‌داند، بر همکاری بیشتر واحدهای اجرای احکام با این ستاد تاکید کرد و گفت: شناسایی و پیگیری و مساعدت ویژه پرونده زندانیانی که شاکی آنها سازمانها و موسسات دولتی هستندو همچنین معرفی نماینده از طرف ستاددیه جهت حضور در شورای قضایی استان از جمله برنامه‌هایی است که در اولویت همکاری ما با ستاد قرار دارند.

وی ادامه داد: معرفی نماینده تام الاختیار از طرف اجرای احکام دادگستری جهت حل مشکلات موجود در امر مختومه کردن پرونده‌ها نیز  از دیگر نیازهای اصلی در این زمینه هستند که امید است در این زمینه نیز تصمیمات لازم اتخاذ شود.

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۷:۰۹
تعداد کلیک: ۲,۴۶۴

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.