English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

4سال حبس به‌خاطر یک ضمانت/ از ریسمان سیاه و سفید گریزانم

مددجوی عائله‌مند و آبرومندی به سبب ضمانت از یک از بستگان روانه زندان شده بود، با همت ستاددیه آزاد و به آغوش خانواده بازگشت.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، این مرد 60 ساله که صاحب چند اولاد نیز می‌باشد، به دلیل محکومیت مالی 44 میلیون تومانی ناشی از صدور چک ضمانت پس از تحمل 4 سال حبس در نهایت با کمک خیرین آزاد شد.

طبق اظهارات این مددجو ، شوهر خواهرم برای اجاره یک واحد تجاری از یکی از دوستان مشترک‌شان مبلغس پول قرض می‌گیرد و به درخواست متقاضی پول این زندانی پشت برگه چکی را به عنوان ضمانت امضا کرده و در ادامه حتی قرارداد ملک تجاری به طور صوی امضا می‌شود.

وی ادامه داد: 4 ماه با فراری شدن داماد، خواهرم با تک فرزندش طلاق غیابی خودش را گرفته و من هم  بدلیل بدهی چند میلیونی و غیر قابل پرداخت روانه زندان شدم.

در نهایت با عدم دسترسی به شخص متواری و عدم دستیابی به اموال و دارایی او شخص زندانی وقتی متوجه می‌شود داماد خانواده یک بدهی 35 میلیونی دیگی نیز از همین طریق بر گردن او گذاشته و برای همیشه رفته است برای دریافت تسهیلات در جهت پرداخت بدهی 79 میلیون تومانی خود با تشکیل پرونده‌ای در ستاد دیه استان البرز، با شاکیان پرونده ارتباط برقرار ساخته و با مساعدت کارشناسان این نهاد مردمی موفق به تخفیف بخش یاز بدهی خودش نشبت به آنها می‌شود.

پس از گذشت سالها در نهایت با موافقت دادگاه مبنی بر درخواست اعسار هم اکنون شخص بدهکار برای ضمانت از قرض پولی که هرگز رنگش را ندیده و قرانی از طعم آن را نچشیده با قسط بندی ماهی 200 هزار تومان از بند حبس استخلاص یافته اما تا پرداخت این مبلغ بایستی ماهانه اقساط  200 هزار تومانی خود را بپردازد.

مددجوی آزاد شده که رانندی تاکسی است از به فروش گذاشتن تاکسی خود در طول این مدت سخن به میان آورد و اظهار کرد: خودم که هیچ، حقم بوده و باید تقاص ندانم کاری خودم را می‌پرداختم، اما خانواده ام در این مدت بسیار در رنج و عذاب بودند و بسیاری از لوازم خانه در کنار تاکسی که به نوعی نان‌آور ما بود برای امرار و معاش خانه فروخته شد.

وی می‌گوید: در شرایط فعلی و با این تجارب تلخ  مار گزیده‌ام و از ریسمان سیاه و سفید گریزان، اما بی نهایت خدا را شاکرم که از حبس بیرون آمدم و هرچند خودرویی ندارم تا با آن کار کنم اما سرسختانه به دنبال یک کار آبرومند هستم، کارگری یا هر کاری دیگری که باشد و مرا برای کسب روزی حلال به هر کار سختی وا دارد.

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۳:۱۴
تعداد کلیک: ۲,۲۳۶

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.