English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

التزام به قانون محور همدلی اعضای جامعه است

نماینده ولی فقیه در استان فارس در دیدار با مسئولان دستگاه قضایی گفت: نخستین محور تحقق همدلی و همزبانی در جامعه تدوین قانون همگانی و التزام در اجرای آن است.

 

به گزارش روابط عمومی ستا دیه کشور، آیت‌الله ایمانی در دیدار با رئیس کل و مدیران دستگاه های تابعه قوه قضائیه استان فارس با اشاره به نام‌گذاری مدبرانه سال جاری افزود: نهادهایی که مسئولیت برقراری امنیت و عدالت در جامعه را بر عهده دارند پیرامون بخشی از الزامات این سخن و شعار فعالیت نمایند.

وی با بیان اینکه همدلی و همزبانی الزاماتی دارد که در راستای گسترش آن در جامعه باید الزامات آن را آماده نمود،  اظهار کرد: باید الزامات موجود را تقویت کرد تا این شعار تحقق عینی یابد و در جامعه عملیاتی شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به اینکه نخستین محور تحقق همدلی و همزبانی قانونی است که مورد پذیرش آحاد جامعه باشد خاطرنشان کرد: در مسیر رعایت قانون و حفظ آن باید همدلی و همزبانی بین دولت و ملت و اقشار مختلف جامعه و بین تمام مردم و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی ایران وجود داشته باشد.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه در نظر نگرفتن قانون به عنوان محور همدلی و همزبانی سبب ایجاد محورهای مختلف در سطح جامعه می‌شود، تصریح کرد: این موضوع در قرآن کریم نیز بیان شده و قرآن است که قانون زندگی ما و هر مسلمانی است و امام در جامعه این قانون را اجرا و حاکم می‌کند.

آیت‌الله ایمانی با تأکید بر اینکه تنها در سایه تمسک به قانون می‌توان همدلی و همزبانی داشت، بیان کرد: قانون و وجود آن بهترین عامل برای ثبات و نگهداری جامعه است و حتی اگر قانون بد بر جامعه حاکم باشد بهتر از نبود قانون است.

وی جامعه فاقد امنیت فکری و روانی را فاقد همدلی و همزبانی دانست و افزود: امنیت در سایه عمل به قانون شکل می‌گیرد و در پناه اجرای صحیح قانون امنیت ایجاد می‌شود و بر این پایه همدلی و همزبانی به وجود می‌آید و جامعه هم‌فکر، هم‌عقیده و هم‌زبان می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس امنیت را دارای دو بعد دانست و گفت: یک بعد امنیت از دورن انسان‌ها و از باور و اعتقاد آنها نشأت گرفته است و بارور کردن این بعد از امنیت کار مصلحان جامعه، پیامبران، انبیاء و اوصیایی است که از انبیاء پیروی کردند.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه بعد دوم امنیت بعد ظاهری آن در جامعه است اظهار داشت: این بعد از امنیت توسط ضابطان قضایی ایجاد شده و حفظ می‌شود و با افرادی که حریم قانون را می‌شکنند برخورد می‌شود و برخورد با برهم‌زنندگان امنیت جامعه سبب ثبات و آرامش بدنه جامعه می‌شود.

آیت‌الله ایمانی با اشاره به اینکه محور سوم برای ایجاد و تقویت همدلی و همزبانی در جامعه مسأله تحمل و مداراست افزود: در هر جامعه باید انسان‌ها در مقابل یکدیگر قدرت تحمل داشته باشند و اگر آستانه تحمل در جامعه کاهش یابد همدلی و همزبانی به کنجکاوی، تجسس، تهمت، غیبت و برخوردهای نابه‌جا تبدیل می‌شود.

وی با بیان اینکه مدارای با مردم در روایات با عنوان «نصف عقل» یا «نصف دین» تعبیر شده است خاطرنشان کرد: پس از ایجاد و برقراری امنیت در جامعه باید در راستای ارتقای فرهنگ و سطح تحمل جامعه تلاش کرد زیرا زمانی که فرهنگ در جامعه گسترش یافت مسائل جامعه زیباتر برطرف می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به اینکه آرامش روحی و جسمی با از بین رفتن امنیت در جامعه از بین می‌رود بیان کرد: همدلی جامعه بین دولت و ملت و بین اقشار و گروه‌های مردم نیاز به عوامل مختلفی دارد اما باید برای حاکم‌سازی قانون در جامعه و گسترش فضای امنیت در حوزه‌های مختلف جامعه تلاش شود و افراد همدیگر را قبول کنند.

آیت‌الله ایمانی با بیان اینکه اگر قضایا از این مسائل عبور کرد نظام نمی‌تواند دست روی دست گذارد عنوان کرد: در این زمینه قاطعیت قانون مطرح است و دستگاه قضایی و ضابطان آنها با این افراد برخورد قاطع دارند و این عزیزان موظفند متخلفان را سر جای خود بنشانند و بدون حب و بغض مسائل آنها را دنبال کنند.

 

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۳:۱۱
تعداد کلیک: ۲,۳۵۸

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.