English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

گذشت 3 هزار میلیاردی برای آزادی 8500 زندانی غیرعمد

مدیرعامل ستاددیه کشور در دیدار با رئیس کل دادگستری بوشهر گفت: سال 93 شکات پرونده‌ها برای برای آزادی نزدیک به 8500 زندانی مبلغی معادل 3 هزار 20 میلیارد ریال گذشت رضایتمندانه داشته‌اند.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، در سفر استانی مدیرعامل ستاد دیه کشور به بوشهر، جلسه‌ای با حضور مسئولان قضایی و اجرایی بوشهر در محل دادگستری این استان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه علی‌اکبر یساقی، نائب رئیس هیئت مدیره ستاد دیه کشور با تبیین اهمیت و الویت بخشی موضوع پیشگیری در این نهاد مردمی اظهار کرد: در کنار بحث درمانی و آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و غیرکلابرداری می‌بایست بر اساس یک اقدام عملیاتی و اجرایی اصل فعالیت خود را بر مبنای اجرای طرح‌های پیشگیرانه قرار دهد، چرا که پیشگیری از وقوع جرائم غیرعمد خود کمک قابل توجهی به این ستاد مردمی است.

مدیرعامل ستاددیه کشور نیز در سخنانی با اشاره به اقدامات این نهاد در کاهش از ورودی ناخواسته افراد به زندانها گفت: مخارج نظامی، قضایی، زندانبانی، درمانی، بهداشتی و بسیاری دیگر از هزینه‌هایی که بابت حبس یک محکوم غیرعمد بر بیت المال تحمیل می‌شود با نهادینه کردن یک فرهنگ اسلامی و اعمال اقدامات پیشگیرانه می‌تو‌اند کاهش یافته و این مبالغ سنگین در جهت افزایش سلامت اجتماعی هزینه شود.

سید اسدالله جولایی با تقدیر از همکاری خوب شکات شریف پرونده‌های زندانیان نیازمند در گذشت 42 درصد مجموع کل بدهی 8498 نفری مددجویان آزاد شده (در سال گذشته) گفت: نقش طلبکاران و اولیاءدم در تخفیف تقریبا نیمی از بدهی 7 هزار و 250 میلیون ریالی اقدامی است که جهت اعتلای فرهنگ دستگیری از نیازمندان باید از طریق رسانه‌ها به اطلاع عموم مردم ایران اسلامی رسانده شود.

وی اضافه کرد: تمام آورده خانواده این مددجویان مبلغی در حدود 32 میلیارد و 700 میلیون تومان بود که این این میزان تنها 4 درصد کل بدهی محکومان را شامل می‌گردید.

جولایی به نقش ستاد دیه در اصلاح قوانین بیمه اجباری شخص ثالث و احیای صندوق تأمین خسارتهای بدنی اشاره کرد و افزود: برخی از قوانین و مقررات موجود نیاز به بازنگری دارند چرا که این قوانین و مقررات منجر به افزایش ورودی به زندانها شده و می ‌ایست نسبت به اصلاح زودهنگام آنها اقدام نمود.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر نیز با تاکید بر آمادگی خود در ارتباط با برگزاری هرچه با شکوه‌تر جشن‌های گلریزان استان گفت: امید است در سال جاری با مساعدت مسئولین و حضور مردمی بتوانیم وضعیت متفاوت‌تری را در زمینه جلب مشارکت‌های مردمی و جذب کمک‌های نقدی خیرین داشته باشیم.

وی همدلی و همراهی بیش از پیش مجموعه قضایی را در تسریع اقدامات خیرخواهانه ستاد دیه شعبه استان خواستار شد و افزود: کار در ستاددیه و در جهت آزادی محکومان نیازمند و آبرومند بیش از آنکه توفیقاتی نصیب زندانی یا خانواده وی کند، برای شخص ما موجب خیر و برکت خواهد بود.

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۳:۰۷
تعداد کلیک: ۲,۲۸۷

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.