English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

پایان سه روز عشق‌بازی زندانیان معتکف با خدا

40 نفر از محکومان غیرعمد زندان‌های استان لرستان با حضور در مسجد شهید ابطحی خرم آباد آیین معنوی اعتکاف را در محیطی به دور از میله‌هایی سرد و دیوارهایی بلند برگزار کردند.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، به همت اداره کل زندانها و همکاری ستاددیه شعبه استان لرستان در سال جاری مراسم سه روز بندگی معتکفین الهی با حضور 170 نفر از زندانیان سطح استان که بیش از 40 نفر این افراد را مددجویان جرائم غیرعمد و غیرکلاهبرداری تشکیل می‌دادند،  رنگ و بوی دیگری داشت.

مدیرکل فرهنگی و تربیتی سازمان زندانهای کشور به عنوان مهمان ویژه این محفل عبادی در سخنانی اعتکاف را بهترین فرصت برای توسل به درگاه الهی، اعلام کرد و افزود: تزکیه نفس و تصفیه نگرش‌های اخلاقی و رفتاری ایام و اوقات خاص خود را می‌طلبد که ایام البیض یکی از آن فرصت‌های دست نیافتی برای هر فرد به ویژه برای مددجویانی دارد که در شرایطی متفاوت‌تری نسبت به دیگران در این مناسبت‌های معنوی قرار می‌گیرند.

حجت‌الاسلام رستمی برگزاری آئین‌های‌ عبادی، به‌ویژه بهرمندی از مواعظ و مطالب خطبا و علمای دینی را در ایام اعتکاف از اهم برنامه‌ حوزه فرهنگی تربیتی زندانها در تمامی استانها دانست و اظهار کرد: همه ساله مراسم معنوی اعتکاف به‌ عنوان یکی از برنامه‌های فرهنگی– تربیتی سازمان زندان‌ها مورد توجه و اهتمام مسئولان و دست‌ اندرکاران اصلاح و تربیت بوده که این محافل با استقبال گرم جمع کثیری از مددجویان در بخش‌های مختلف برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در ارتکاب جرائم غیرعمد هرچند سوءنیت مجرمانه‌ای وجود ندارد، تصریح کرد: این افراد با حضور در جمع معتکفین و انجام فعالیت‌های مذهبی بیش از دیگران بایستی در تغییر رفتار، نگرش و سبک زندگی خود تعمق و تامل داشته باشند، تا ضمن پیشگیری از عدم ورود مجدد به حبس با اصلاح شیوه زندگی خود در ورود ناخواسته اطرافیانشان نیز اثرگذار باشند.

مدیرکل زندانها و نائب رئیس هیئت مدیره ستاددیه شعبه استان لرستان نیز مراسم اعتکاف  را فرصت مناسبی برای ارتقاء معنویت و احیای شخصیت مددجویان دانست و گفت: بسیاری از حاضرین در این مجلس افراد آبرومند و متدینی هستند که به طور ناخواسته و بیشتر در اثر جهل به قانون و مقررات راهی زندان شده و بعضی از این محبوسین مسبب گرفتاری چند خانواده شدند، در حالی که همه این گرفتاری‌ها با قدری تدبیر قابل پیشگیری بودند.

محمدی، اهمیت اعتکاف برای مددجویان را فصلی مناسب برای بارش باران رحمت الهی و شستشوی رفتارهای نسنجیده و تطهیر صحیفه ایمان و نورانی ساختن دل و مجالی گرانسنگ برای راه یافتن به بارگاه ربانی دانست و برجسته‌ترین مظهر بندگی در پیشگاه الهی را عبادت خالصانه در همین ایام عنوان کرد.

به گفته مدیر عامل ستاددیه شعبه استان لرستان تعداد 40 نفر از مددجویان غیر عمد زندان‌های سطح استان در این مراسم معنوی حضور داشتند.

 

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۰۹:۴۹
تعداد کلیک: ۲,۳۲۳

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.