English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

مجازات حبس مناسب مرتکبان جرایم غیرعمد نیست

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی در جلسه ساماندهی امور زندانیان این استان گفت: مجازات زندان برای مرتکبان جرایم غیرعمدی و تخلف‌های کوچک غیرکلاهبرداری مناسب نیست.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، اولین جلسه ساماندهی امور زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان ها در سال 94 در دادگستری کل استان خراسان شمالی برگزار شد.

 حجت‌السلام قدرتی در این جلسه با اشاره به برخی از پیامدهای سوء ناشی از حبس مددجویان غیرعمد اظهار کرد: در همه جوامع وجود افرادی به عنوان بزهکار و مجرم و درنتیجه ایجاد جمعیت کیفری طبیعی و غیرقابل اجتناب است، اما مجازات زندان برای مرتکبان جرایم غیرعمد که بدون هیچ سوء نیت مجرمانه راهی زندان شده‌اند، تدبیری است که به بازبینی جدی نیازمند است.

وی افزود: با اعمال دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و سیاست‌ کلان دستگاه قضایی در راستای حبس‌زدایی می توان با بهره‌گیری از مجازات‌های جایگزین در کاهش آسیب‌های جدی این افراد و خانواده‌های آن‌ها که در موعد حبس سرپرست یا یکی از اعضای خود بیش از هر موعد دیگری در معرض تهدیدات مختلف اجتماعی قرار دارند، کاست.

رئیس هیئت امنای ستاددیه شعبه استان خراسان شمالی با تاکید بر اینکه باید شرایط پذیرش کفالت و وثیقه برای این قبیل زندانیان بیش از پیش فراهم گردد، اظهار داشت: قضات کشیک در دادگاه‌ها و دادسراها باید در خارج از ساعات اداری نیز پذیرش کفیل و یا وثیقه در در جهت پیشگیری از ورود افراد به زندان ها به عنوان یک وظیفه تلقی کرده و در عملی کردن آن کوشا باشند.

وی خاطر نشان کرد: در خصوص احکام سبک نیز خود محکمه می‌تواند بر اساس رویه قضائی و رعایت تمامی موازین حکم را اجرا کرده و صورتجلسه را برای اجرای احکام ارسال نماید.

۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۰۸:۱۵
تعداد کلیک: ۲,۲۵۳

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.