English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

فعالیت ستاددیه در کاهش آلام نیازمندان موهبت الهی است

رییس شورای اسلامی تبریز با بیان نقش سازنده ستاد دیه در راستای بسط سلامت اجتماعی گفت: خدمات کم‌نظیر ستاددیه و فعالیت این تشکل مردم نهاد در کاستن آلام زندانیان نیازمند موهبت الهی است.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، دبیری، رییس شورای اسلامی تبریز و حاجی زاده سخنگوی این شورا عصر دیروز با حجت الاسلام محرمی، مدیرعامل ستاد دیه شعبه استان آذربایجان شرقی دیدار و پیرامون برگزاری باشکوه‌تر جشن بزرگ گلریزان آزادی زندانیان غیرعمد این استان در ماه مبارک رمضان به گفتگو نشستند.

در ابتدای این دیدار مدیرعامل ستاد دیه شعبه استان با ارائه گزارشی از آخرین فعالیت این نهاد مردمی در آزادی 243 مددجوی غیرعمد در سال گذشته، اظهار کرد: ستاددیه  تنها از افراد نیازمند و شهروندان زیان دیده و بدون پشتوانه مالی دستگیری کرده و پیشگیری در امر ورود افراد به زندانها را از جمله الویت‌های اصلی خود قرار داده تا به سهم خود ضمن کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها از بروز آسیب‌های اجتماعی و ناملایمات اقتصادی جلوگیری کند.

وی استخلاص مددجویان حوادث کارگاهی و تصادفات رانندگی را از اهم برنامه‌های ستاد دیه شعبه استان در سال جاری اعلام کرد و افزود: در سال 93 با همکاری خوب مددکاران و خانواده مددجویان ضمن اخذ گذشت رضایتمندانه 34 میلیارد و 115 میلیون ریالی، زمینه نزدیک به 250 محکوم غیرعمد و آبرومند این استان فراهم شد.

محرمی اظهار کرد: ما بر این باور هستیم که مسئولین استانی و شهرستانی باید هم در بخش درمان (یعنی مختومه شدن پرونده ها و آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد) بعنوان حمایت از خیل شهروندان نیازمند و هم در بخش پیشگیری (یعنی اقدامات پیشگیرانه و برنامه های آموزشی فرهنگی و هشداری) ساعی ستاد دیه بوده و در این مهم همکاری پیوسته خود را با ستاد برقرار نمایند.

در ادامه رییس شورای اسلامی تبریز با بیان نقش سازنده ستاد دیه در راستای بسط سلامت اجتماعی گفت: خدمات کم نظیر این تشکل مردم نهاد بسیار ارزشمند و مغتنم بوده و کلیه اعضای این مجموعه و خیرینی که با این نهاد در ارتباط هستند در کاستن آلام افراد نیازمند و رسیدگی به مشکلات زندانیان و آسیب دیدگان اجتماعی نفشی بی بدلیل ایفا می‌کنند.

شهرام دبیری، با اعلام آمادگی شورای اسلامی شهر تبریز مبنی بر انجام همکاری‌های مشترک با ستاددیه اظهار کرد: با توجه به سوابق درخشان استیجاری بودن ساختمان این نهاد خیریه زیبنده شهر تبریز نبوده و امیدواریم با حمایت نیکوکاران این نیاز در جهت تسریع بیشتر و بهتر در احوال محکومان نیازمند به زودی مرتفع گردد.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به گستردگی فعالیت‌های ستاد دیه در بحث فرهنگسازی، اظهار کرد: شورای اسلامی شهر و شهرداری می‌تواند در این خصوص بررسی و همکاری لازم را معمول داشته و مصوبه مقتضی را به تصویب رساند تا این نهاد در این رسالت سنگین خود نیز بیش از پیش توفیق داشته باشد.

حاجی‌زاده، سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز نیز در سخنانی برنامه منسجم، تعامل و ارتباط مداوم با خیرین و شناسایی زندانیان نیازمند و بهره گیری مناسب از ابزارهای هنری و ظرفیت های رسانه‌ای را از عوامل موثر در اجرای مطلوب همایش گلریزان دانست و ابراز امیدواری کرد تا در سال جاری ضمن تعامل سازنده این ستاد با شهرداری، اعضای شورای اسلامی شهر و دستگاههای مرتبط ، گلریزان موفقی را از لحاظ جلب مشارکت‌های مردمی داشته باشد.

www.ipro.ir

۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۴:۳۱
تعداد کلیک: ۲,۵۶۸

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.