English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

فارس نزدیک به هزار زندانی غیرعمد دارد

مدیرعامل ستاددیه شعبه استان فارس در بازدید از زندان مرودشت گفت: در حال حاضر زندان‌های این استان میزبان 961 زندانی غیرعمد می‌باشد که متاسفانه این آمار فارس را در رتبه نخست کشوری قرار داده است.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، سید رضا اسکندری به منظور رسیدگی در خصوص وضعیت زندانیان جرائم غیرعمد و تسریع در جهت آزادی محکومان تحت حمایت ستاددیه در معیت  کارشناسان این نهاد مردمی در جمع زندانیان غیرعمد و غیرکلاهبرداری این زندان حاضر شد.

وی کاهش جمعیت کیفری زندانها را در اوایل سال با توجه به نامگذاری مقام معظم رهبری مبنی بر همدلی و هم زبانی بیشتر گفت: با همکاری خوب مددکاران این زندان شناسایی زندانیان غیرعمد و نیازمند در کمترین فرصت و با دقت کامل انجام شده و مددجویان واجد شرایط که در بدو ورود به زندان شناسایی شده‌اند، پس از انجام تحقیقات جامع در خصوص وضعیت مالی و خانوادگی آنها در فرآیند آزادی قرار می‌‌گیرند.

مدیرعامل ستاد دیه شعبه استان فارس تصریح کرد: با تشکیل جلسات مستمر و منظم هیئت مدیره به صورت هفتگی طی نود و پنجمین جلسه به پرونده بیش از 2000 نفر از زندانیان رسیدگی شده است.

اسکندری ادامه داد: تا پایان اسفند ماه سال گذشته تعداد 542 نفر از این محکومان که 94.4 درصد آنها مرد و 6.4 درصدشان را زنان تشکیل داده‌اند،  با توجه به بررسی دقیق توسط کارشناسان ستاددیه آزاد شده و 23 نفر از این همین افراد نیز تا در هفته پیش رو آزاد خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه استان فارس در زمینه آزادی زندانیان غیرعمد رتبه خوبی را به خود اختصاص داده، اظهار کرد: هم اکنون تعداد 961 زندانی جرایم غیرعمد در سطح زندانهای استان تحمل کیفر می‌کنند که این آمار به دور از شأنیت مردم متدین و متعهد این استان بوده و در شرایط عدم توجه مسئولین و نهادهای آموزشی کشور به موضوع ورود ناخواسته افراد به زندان اتفاق افتاده است.

مدیرعامل ستاددیه شعبه استان فارس در خصوص مبلغ بدهی مجموع این زندانیان گفت: مبلغ فعلی بالغ بر 240 میلیارد ریال می‌باشد که در صدد هستیم با مشارکت شکات و مسادعت خیرین حداکثر آزادی را داشته باشیم.

۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۱:۵۷
تعداد کلیک: ۲,۵۳۱

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.