English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی 160 زندانی غیرعمد زنجانی با پرداخت بدهی 61 میلیاردی

رئیس کل دادگستری زنجان در جلسه هیات مدیره ستاددیه شعبه این استان گفت: با همت مردمی تعداد 160 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد مالی در سال 93 آزاد شدند.

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، جعفر گل محمدی مبلغ کل بدهی این زندانیان را 118 میلیارد و 755 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: از این میزان با همکاری خوب اولیاءدم، شکات و طلبکاران 58 میلیارد ریال گذشت اخذ شده است.

وی با بیان اینکه تا میزان 4 میلیارد نیز آورده خود مددجویان بود، اظهار کرد: در نهایت ستاددیه شعبه استان با طی فرآیند آزادسازی مربوط به هر یک از این افراد با پرداخت مبلغ 61 میلیارد و 652 میلیون ریال در طول سال گذشته به استخلاص این افراد پرداخته است.

وی گفت: 149 نفر از مددجویان آزاد شده را مرد و 11 نفر  هم از نسوان محکوم مالی بودند که در قالب کمک‌های ستاد دیه کشور و ارائه تسهیلات بانکی (به مبلغ 26 میلیارد و 374 ریال) از زندان‌های سطح استان آزاد شده و به کانون گرم خانواده خود بازگشتند.

رئیس هیات مدیره ستاددیه شعبه استان زنجان با تشکر از مجموعه تلاشهای ستاد دیه در کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها خواستار برنامه ریزی دقیق به منظور اخذ مشارکت‌ مردمی در راستای آزادی 161 زندانی غیرعمد حال حاضر زندان‌های این استان شد.

گل‌محمدی با تاکید بر اطلاع رسانی مناسب از وضعیت زندانیان نیازمند و آبرومند اظهار امیدواری کرد: با عنایت به برکت ایام ماه رجب و در ادامه ماه شعبان و رمضان دعوت از خیرین، صاحبان صنعت و اتحادیه‌ها می تواند تا حد قابل توجهی از این افراد محبوس را که به علت عدم توانایی در پرداخت دیه و بدهی در زندان هستند را از بند حبس رهایی بخشد.

در ادامه این جلسه علی خلجی، مدیرعامل ستاددیه شعبه استان نیز با ارائه گزارشی از عملکرد این نهاد مردمی در سال 93 از برگزاری 3 جشن گلریزان در ماه مبارک رمضان در شهر های زنجان،ابهر و خرمدره خبر داد.

وی محکومان مالی را همچنان در صدر جرائم غیرعمد این استان اعلام کرد و گفت: 88 درصد جمعیت زندانیان غیرعمد و غیرکلاهبرداری استان زنجان مربوط به محکومان مالی است که از این میان 101 نفر به سبب صدور چک بلامحل راهی زندان شده‌اند و مابقی محکومان با موضوعاتی چون مهریه و نفقه در حبس به سرمی‌برند.

۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۰:۳۱
تعداد کلیک: ۲,۱۵۴

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.