English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

اینجا هیچ کمکی کم نیست

وقتی اسم خیّر به میان می‌آید اکثر ما به یاد رقم‌های کلان و پروسه‌ی چک‌نوشتن از سوی تاجران و پیشه‌وران و کارخانه داران بزرگ می‌افتیم، در حالی که هر کدام از ما با مبالغ به ظاهر ناچیز خودمان می‌توانیم در برابر چشمان منتظر کودکان و زنان بسیاری از زندانیان غیرعمد و نیازمند دریایی از سخاوت باشیم.

به گزارش ایسنا (منطقه ایلام) اگر نگاهی به پرونده برخی زندانیان بیندازیم، کم نیستند افرادی که به دلیل مشکلات مالی نه چندان بزرگ آزادی آنان سلب شده‌ است، کم نیستند زندانیانی که اگر مانند بسیاری از متکدیان در کوچه و بازار دست گدایی به سوی عابران دراز می‌کردند الان زندان نبودند.

سالانه تعداد زیادی از زندانیان جرائم غیرعمد و مالی با کمک افراد جامعه و خیّرین از زندان آزاد و به آغوش گرم خانوده باز می‌گردند.

اما مشکل اینجاست که وقتی اسم خیّر به میان می‌آید اکثر ما به یاد رقم‌های کلان و پروسه‌ی چک‌نوشتن می‌افتیم در حالی که هر کدام از ما با مبالغ به ظاهر ناچیز می‌توانیم کمک کنیم تا قطره قطره جمع گردد وآنگهی دریا شود، دریایی از سخاوت که می‌تواند گل لبخند را بر روی لبی بنشاند و به چشم‌انتظاری خانواده‌هایی آبرومند پایان دهد.

«عبدالحمید خدایاری» مدیرعامل ستاد دیه  شعبه استان ایلام با تأکید بر این‌که ارزش شاد کردن یک فرزند که پدرش در زندان است قابل وصف نیست، گفت: بازگرداندن زندانیان جرائم غیرعمد به دامن جامعه موجب کاهش حجم بار زندان و جلوگیری از آسیب رسیدن به خانواده آن‌ها می‌شود.

وی افزود: اگر چهار رقم آخر حقوق کارمندان که کمتر از یک هزار تومان است به کمک ستاد دیه بیاید و با هم جمع شوند منجر به حفظ نهاد خانواده‌هایی خواهد شد که سرپرستان آنها به دلیل جرائم غیرعمد گرفتار این مشکل شده‌اند.

خدایاری ادامه داد: در سال گذشته 81 نفر زندان جرائم غیرعمد و مالی با کمک خیرین و مردم آزاد شده‌اند که از این تعداد 31 پرونده مربوط به دیه و 68 پرونده هم مربوط به جرائم مالی و مهریه بوده است.

وی بابیان این‌که کل مبلغ بدهی پرداخت‌شده بیش از 28 میلیارد و 505 میلیون ریال بوده است، افزود: 12 نفر از زندانیان با پرداخت مبلغ 165 میلیارد و 480 میلیون ریال از محل اعتبارات بلاعوض ستاد دیه استان آزاد شده‌اند و 49 نفر هم با پرداخت 9 میلیارد و 362 میلیون ریال از محل اعتبارات ستاد دیه کشور آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگشته‌اند.

مدیرعامل ستاد دیه شعبه استان ایلام ادامه داد: در سال گذشته 11 نفر زندانی از طریق کمک خیرین تهرانی با پرداخت مبلغ 802 میلیارد ریال و تعدادی هم از طریق محل تسهیلات بانک‌های عامل با پرداخت مبلغ یک میلیارد و 850 میلیون ریال آزاد شده‌اند.

وی شمار آزادی‌ها از طریق تسهیلات صندوق خسارت‌های بدنی کشور را 8 نفر با پرداخت مبلغ 6 میلیارد و 128 میلیون ریال عنوان و تصریح کرد: آورده‌ی شخصی خود زندانیان در سال گذشته 10 میلیارد و 196 میلیون ریال بوده است.

خدایاری خاطرنشان کرد: در جشن گل‌ریزان سال گذشته 8 میلیارد و 550 میلیون ریال شامل کمک کارکنان بانک کشاورزی و حاضرین در جشن جمع‌آوری شد.

وی با اشاره به این‌که در اواخر سال گذشته پرونده‌ی آزادی 53 زندانی استان به تهران جهت تأمین اعتبار ارسال شد، ادامه داد: هم‌اکنون با 20 مورد آن‌ها موافق شده و بقیه هم در دست اقدام است که به‌زودی انجام می‌شوند و این سوای 50 پرونده‌ جدیدی است به این ستاد واصل‌شده و در دست اقدام هستند.

۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۰:۴۷
تعداد کلیک: ۳,۱۳۶

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.