English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

نصف زندانیان غیرعمد مازندران محکومان مهریه هستند

مدیرعامل ستاددیه شعبه استان مازندران گفت: 323 نفر از جمعیت پانصد نفری زندانیان غیرعمد استان مازندران را محکومان مهریه و نفقه شامل می‌شوند.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، محمدعلی غمگسار با تفکیک آماری زندانیان مهریه و نفقه اظهار کرد: هم اکنون 239 تازه داماد محکوم به پرداخت مهریه، به همراه 84 محکوم به پرداخت نفقه در سطح زندانهای این استان تحمل کیفر حبس می‌کنند.

وی با اعلام اینکه در استان با وسعتی چون مازندارن تنها یک محکوم شبه عمد در زندان داریم، گفت: امروز بدون توجه به جنبه پیشگیرانه بسیاری از محکومیت‌های غیرعمد و از میان رفتن قبح ارتکاب بسیاری اعمال در نزد عموم جرائم بسیاری اتفاق افتاده و در مرتبه بعد در عین ناباوری تکرار هم می‌شوند.

مدیرعامل ستاددیه شعبه این استان حبس بسیاری از جوانان را بدلیل مهریه نه یک اتفاق ناخواسته بلکه یک اشتباه صد درصدی قابل کنترل از سوی افراد و خانواده‌ها دانست و افزود: مساعدت به مددجویان مهریه هرگز در الویت این نهاد مردمی نبوده و کمک‌های نوع‌دوستانه نیکوکاران که چون امانتی گران در دستان ما می‌باشد، قطعا در اختیار افرادی آبرومند و نیازمندی قرار خواهند گرفت که صرفا بر حسب یک واقعه ناخواسته و یا یک اتفاق غیرقابل پیش‌بینی راهی زندان شده‌اند.

وی با تقدیر از حمایت‌های همیشگی خیرین، مساعدت‌های مسئولین دلسوز گفت: در سالهای اخیر اصناف مختلف تجاری و بالاخص کمک‌های معنوی و مادی جامعه خدوم پزشکان و مهندسان در راستای آزادی مددجویان تحت حمایت این نهاد مردمی ضمن برقراری ارتباطی پیوسته زمینه بازگشت بسیاری از زندانیان به آغوش جامعه فراهم گردیده است.

غمگسار ادامه داد: در همین هفته یکی از پزشکان متعهد و خیّر استانی با اهدای مبلغ 300 میلیارد ریال، موجبات آزادی 10 زندانی سرپرست خانواده را فراهم نمود که این افراد مدت زیادی را در حبس حضور داشتند.

مدیرعامل ستاددیه شعبه استان مازندران در خصوص وضعیت زندانیان آزاد شده گفت: 6 نفر از این محبوسین با محکومیت دیه ناشی از حوادث رانندگی و 4 نفر بدلیل عدم توانایی در پرداخت بدهی از سال گذشته تا کنون در زندان به سرمی‌بردند.

۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۱:۳۷
تعداد کلیک: ۲,۴۹۸

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.