English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

کاهش جمعیت کیفری در استان مرهون خدمات ستاددیه است

مدیرکل زندانهای خراسان جنوبی با تقدیر از خدمات ستاددیه در راستای به کاهش جمعیت کیفری گفت: در سال 93 با تلاش ستاددیه ضمن آزادی 86 مددجوی غیرعمد، شاهد کاهش قابل توجه زندانیان این استان بودیم.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، محمدعلی اربابی در اولین جلسه هیات مدیره ستاد دیه شعبه استان که به ریاست رئیس کل دادگستری برگزار شد، فعالیت‌های ستاد مردمی دیه را عامل مهم حبس‌زدایی در سطح زندانهای استان برشمرد و اظهار کرد: افرادی که در این ستاد مسئولیتی قبول می‌کنند بایستی ضمن انجام تعهدات و خدمت صادقانه، این رسالت خود را یک موهبت الهی دانسته و و مجموعه اقدامات خود را نه صرفا در جهت کمک به خانواده‌های مددجویان تحت حمایت این ستاد بلکه در راستای خدمت رسانی به عموم آحاد جامعه قلمداد کنند.

وی ادامه داد: گره گشایی از مشکل افرادی که به طور ناخواسته راهی زندان شده‌اند، امید به زندگی را در شخص زندانی و خانواده او به دنبال داشته و این مهم بدون شک در نهایت به سلامت اجتماعی منتهی خواهد شد.

عضو هیئت مدیره ستاددیه شعبه این استان، با اشاره به آیات و روایات متعددی کمک رسانی به نیازمندان را یک نیاز درونی برای افراد متعهد دانست و افزود: در بررسی میان اسماء و صفات حسنای الهی، نامی را نمی‌یابیم که مستقیم یا بطور غیر مستقیم به موضوع خدمت به خلق، تاکید و سفارشی نداشته باشد «او بوده است برای افاضه و ما آمده‌ایم تا وام بگیریم و خود را به کمال رسانده و کاستی وجودی خویش را با این شاخصه‌های خداپسندانه ترمیم نمائیم».

اربابی، اعتلای فرهنگ دستگیری را ممدوح شرح و عقل خواند و گفت: اصول و فروع دین مبین اسلام هر کدام به نوعی با نهضت خدمت رسانی وابسته و بلکه بهتر بگوییم از این طریق است که معنا پیدا می‌کنند.

مدیرکل زندانها و مدیرعامل ستاددیه شعبه خراسان جنوبی، خواستار همت بیشتر کارکنان ستاد دیه در جهت حل و فصل مشکلات زندانیان آبرومند شد و افزود: ما بایستی برای تغییر در نگرش و شیوه زندگی بدهکاران مالی و دیه صبر و تحمل ویژه‌ای داشته باشیم و ضمن اعمال مدیریتی صحیح از بروز بسیاری از آسیب‌های احتمالی و حوادث جبران ناپذیر اجتماعی پیشگیری کنیم.

وی ادامه داد: چه بسیارند افرادی که تنها و تنها چشم امیدشان به ستادی است که با همت مردمی تاسیس گردید و در ادامه با مشارکت عمومی در راستای استخلاص آنها کوشیده و می‌کوشد، از همین رو شایسته است با همکاری و تلاش ضمن شناسایی واجدین شرایط نقطه عطفی برای شروع دوباره زندگی همشهریان و هموطنان خود باشیم.

اربابی در پایان با تقدیر از حمایت خیرین استانی در آزادی 86 نفر از مددجویان تحت حمایت این ستاد با مبلغ بدهی 57 میلیارد ریالی گفت: از این مبلغ به میزان 36 میلیارد و 469 میلیون تومان موفق به اخذ گذشت رضایتمندانه بودیم.

لازم به ذکر است در این جلسه پرونده 4 نفر از مددجویان تحت حمایت این ستاد مردم نهاد برای بهرمندی از تسهیلات بانکی مورد بررسی اعضا قرار گرفت.

۳۱ فروردین ۱۳۹۴ ۰۴:۲۸
تعداد کلیک: ۲,۳۴۴

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.