English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

همدلی و هم‌زبانی در گرو اخلاص و دلسوزی است

رئیس دادگستری استان فارس با تأکید بر وظیفه همه مسئولین در تحقق عملی شعار سال 94 گفت: همدلی و همزبانی زمانی بوجود می آید که مسئولان وظیفه خود را با اخلاص، دلسوزی و به درستی انجام دهند.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، القاصی در سی و هفتمین جلسه هیات مدیره ستاددیه شعبه استان فارس با اشاره به نامگذاری مدبرانه سال جاری به «همدلی و همزبانی دولت و ملت» آن را نوید بخش بسیاری از تحولات در زمینه کاهش مشکلات اجتماعی دانست و افزود: هر فردی که انتظاراتی از دولت داشته و دارد در مقابل باید به وظایف و رسالت خودش در قبال عموم مردم نیز باید واقف باشد.

القاصی با تأکید بر اینکه در سال گذشته تلاش کردیم تا پاسخگوی نیاز عمومی باشیم، تصریح کرد: اقدامات متنوعی در جهت ارتقای امنیت مردم انجام شده و در این راستا تلاش گسترده‌ای با همکاری و تعامل دستگاه‌های امنیتی و حاکمیتی استان صورت گرفته است تا به این نیاز و خواسته اساسی به خوبی جامه عمل پوشانده شود.

رئیس هیات امناء ستاد دیه شعبه استان فارس اظهار کرد: در سایه این همدلی و مشارکت شهروندان نیکوکار استانی و مجموعه ستاد دیه، در هفته‌ای که گذشت 6 نفر از زندانیان نسوان این استان با مجموع بدهی سه میلیارد و 37 میلیون و 765 هزار و 712 ریالی از زندان رهایی یافتند.

القاصی با بیان این که سال گذشته استان فارس در زمینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در سطح کشور در زمره استان‌های برتر بوده ، اظهار کرد: این استان از نظر اخذ گذشت رضایتمندانه از شاکیان پرونده، رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

وی از کاهش ۲۰ درصدی آمار سرقت در استان فارس در سال 93 خبر داد و گفت:  درخصوص جلوگیری از زمین‌خواری و دست‌اندازی به اراضی و اموال دولت نیز اقدامات خوبی انجام شده و دستگاه قضایی فارغ از هرگونه جناح‌بندی سیاسی صرفاً از منظر قانون و در چهارچوب آن به این مسئله ورود پیدا کرده است .

وی در ادامه از رفع تصرف ۳ هزار هکتار از اراضی دولت در استان فارس خبر داد و گفت: این موضوع با ورود دستگاه قضایی، شورای پیشگیری تخریب از اراضی ملی و سایر دستگاه‌ها محقق گشت که در این راستا بدون تاثیرپذیری از هرگونه جریانی با تخلفات برخورد قانونی شد.

به گفته وی، از دیگر برنامه‌های دستگاه قضایی فارس در سال گذشته، کاهش اطاله دادرسی بوده است که دست‌اندرکاران دستگاه قضایی تلاش کردند تا فرآیند رسیدگی به پرونده‌ها به حداقل زمان ممکن برسد.

علی القاصی با بیان اینکه اوقات رسیدگی به پرونده‌ها در برخی از حوزه‌های قضایی به روز است افزود: یکی از سیاست‌های اصلی ما در طول سال جاری همین توجه جدی به حقوق عامه مردم و خواسته آنان در  رسیدگی به موارد قضایی است.

رئیس شورای قضایی استان فارس بیان کرد: مسئله تکریم ارباب رجوع در دستور کار تمام حوزه‌های قضایی قرار گرفته و در همه حوزه‌ها یک روز را برای ملاقات با مردم اختصاص داده‌یم.

۲۹ فروردین ۱۳۹۴ ۱۱:۵۹
تعداد کلیک: ۲,۲۷۱

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.