English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

تسهیلات ویژه برای صدور الحاقیه بیمه شخص ثالث

سرپرست معاونت بیمه‌های اموال و مسوولیت شرکت بیمه دانا گفت: این شرکت با توجه به افزایش ۱۰ درصدی نرخ دیه در سال جاری تسهیلاتی در زمینه صدور الحاقیه شخص ثالث برای بیمه گذاران در نظر گرفت.

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، مهناز مرادی افزود: بیمه شخص ثالث به دلیل اجباری بودن سهم قابل توجهی از صنعت بیمه را به خود اختصاص داده به طوری که در بیمه دانا 920 هزار بیمه شخص ثالث در سال گذشته صادر شده و این رشته 35 درصد پرتفوی بیمه دانا را در بر می‌گیرد که از این میزان 51 هزار پرونده خسارت رسیدگی و پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه سالانه مبلغ دیه متناسب با تورم افزایش می یابد، افزود: در سال 1393 رقم دیه با افزایش 30 درصدی مواجه شد و در شرکت های بیمه میزان حق بیمه ها 24 درصد رشد کرد. این درحالی است که در سال 1394 افزایش دیه به 10 درصد رسید و با اعلام بیمه مرکزی مقرر شد میزان تعهدات جانی و مالی بدون حق بیمه از سوی بیمه گذاران به صورت 220 میلیون تومان در جانی و 5500 تومان در مالی افزایش پیدا کند.

سرپرست معاونت بیمه اموال شرکت بیمه دانا اظهار کرد: با توجه به این که بیمه دانا حدود 800 هزار بیمه نامه معتبر دارد که تعهدات آنها زیر مبلغی است که توسط قوه قضاییه به شرکت‌های بیمه اعلام شده است، لذا این شرکت تصمیم گرفته تا در زمینه صدور الحاقیه تسهیلاتی برای بیمه گذاران در نظر بگیرد به طوری که پوشش بیمه ای مربوط به تعهدات جانی و مالی بدون دریافت حق بیمه افزایش یابد.

سرپرست معاونت بیمه های اموال تصریح کرد: براین اساس شرکت بیمه دانا با در نظر گرفتن سیاست‌های دولت و برای کمک به وضعیت مردم و با توجه به نظر هیات مدیره تصمیم گرفته است تا بخش تعهدات مربوط به تعهدات راننده را بدون دریافت حق بیمه از بیمه گذاران تا سقف 220 میلیون تومان در نظر بگیرد و بیمه‌گذاران را از مراجعه به واحدهای صدور و دفاتر نمایندگی معاف کند.

وی با اشاره به روش اجرای این طرح، گفت: به این ترتیب بیمه گذاران می‌توانند با اتصال به اینترنت به پرتال بیمه دانا وصل شده و در قسمت چاپ الحاقیه و سامانه دانایار شماره بیمه نامه و تاریخ شروع بیمه نامه را درج کرده و الحاقیه را در سوابق خود نگهداری کنند.

مرادی با بیان این که در سال 1394 پوشش دیه با افزایش 20 میلیونی مواجه شده و این پوشش بدون دریافت حق بیمه افزایش می یابد، تصریح کرد: این الحاقیه مخصوص بیمه نامه هایی است که در سال گذشته صادر شده و تعهدات بیمه گذاران کمتر از اعداد اعلامی بوده است.

۲۶ فروردین ۱۳۹۴ ۰۷:۵۷
تعداد کلیک: ۲,۳۲۸

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.