English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

کمک 2 میلیاردی یک موسسه خیریه برای آزادی 9 زندانی غیرعمد

اعضای موسسه خیریه علوی منش شهرستان محلات، با اختصاص مبلغ 200 میلیون تومان موجبات آزادی تعداد 9 نفر از مددجویان تحت حمایت ستاددیه را فراهم کردند.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، پس از اخذ رضایت از شکات پرونده و طی مراحل قانونی فرآیند آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد واجد شرایط، با کمک 2 میلیارد ریالی این موسسه که سابقه‌ای طولانی در انجام امور عام‌المنفعه در سطح استان مرکزی دارد، این مددجویان نیازمند از بند حبس رهایی یافتند.

مدیرعامل ستاددیه شعبه استان مرکزی با اعلام این خبر گفت: 8 نفر از این زندانیان را بدهکاران مالی غیر کلاه برداری و یک نفر دیگر را بدهکار محکوم به پرداخت مهریه تشکیل می‌دهد.

جمشیدی با تقدیر از حمایت‌های همیشگی مسئولین دلسوز نهادهای دولتی و بالاخص خیریه‌های مردمی گفت: بسیاری از موسسات خیریه و مردم نهاد در کنار رسالت اصلی خودشان با عنایت به اینکه آزادی یک زندانی آبرومند در بیشتر مواقع به نجات یک خانواده منتظر منتهی می‌شود، همواره در بحث آزادسازی محکومان نیازمند ساعی و همراه ستاددیه بوده و هستند.

مدیرکل زندانهای استان مرکزی در ادامه از رهایی 229 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد این استان درسال گذشته خبر داد و گفت: شمار زندانیان آزاد شده در مقایسه با تعداد 215 نفری مستخلصین سال  92 با رشد 60 درصدی همراه بوده است.

جمشیدی اظهار کرد: برای آزادی این افراد ضمن اخذ گذشت 40 درصدی از شکات شریف استانی، در مجموع حدود 280 میلیارد ریال از محل منابع مالی ستاد دیه کشور، پرداخت وام از طریق بانک‌ها ، موسسات مالی و اعتباری و منابع مربوط به صندوق خسارت های بدنی تامین پرداخت شده است.

وی افزود: با وجود آزادی بیشتر و با وجود افزایش نرخ دیه، این رقم در مقایسه با 306 میلیارد ریال هزینه پرداختی جهت آزادی زندانیان غیرعمد سال 92 ،  حدود 9 درصد کاهش را نشان می‌دهد که این کاهش مبلغ پرداختی با مشارکت خوب شکات، مددکاران و اقدامات این نهاد مردمی حاصل شده است.

مدیرعامل ستاددیه شعبه استان مرکزی ضمن اعلام این خبر که هم اکنون تعداد 220 نفر از محکومان جرایم غیر عمد با موضوعاتی نظیر دیه، مهریه و نفقه ، مالی و... در سطح زندانهای استان به سرمی‌برند، خواستار حمایت بیشتر مردم در راستای آزادی افرادی شد که بدون سوء نیت مجرمانه راهی حبس شده و از بی یاوری با وجود گذشت ماه‌ها هنوز در زندان حضور دارند.

h1

۲۴ فروردین ۱۳۹۴ ۰۹:۲۹
تعداد کلیک: ۴,۰۲۰

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (15 رای)
  • بی ژناه
  • ۲۸ آذر ۱۳۹۴ ۱۲:۱۷
  • 0
  • 0
    1

همتون دروغ می گید من بخاطر بی جهازی دوسال عقدم دارم طلاق می گیرم بعد شما زندانی رو ازاد می کنید ادمی که از بی گناهی بی عدالتی افتاده زندان در اوردنش براچیه بیاد دوباره بیرون بین اینهمه بی عدالتی منم زندانی ام نه اینکه تو زندان باشم زندانی ام چون پول ندارم
چون جهاز ندارم زندانی ام چون روم نمیشه جایی برم جایی زندانی حرف های شوهرمم زندانی حرف های مردمم زندانی اینم که همه میگن بعد دوسال چرا عروسی نمی کنی روم نمیشه بگم چرا خیلی بلاتکلیفم 800کیلومتر با شوهرم فاصله دارم دوریم ازهم 09379060946فقط زنگ بز

  • موهبت
  • ۳ تیر ۱۳۹۵ ۰۳:۱۷
  • 0
  • 1
    0

من داداشم زندانیه بخاطر مهریه و نفقه وهیچ پولی نداره و نداریم ک از زندان ازاد بشه،لطفا کمک کنید .عاجزانه خواهش میکنم ازتون. اگ خواستین کمک کنید ب این شماره زنگ بزنید09016946968. منتظرتون میمونم...


امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.