English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی 681 زندانی غیر عمد اصفهانی در سال 93

مدیر عامل ستاددیه شعبه استان اصفهان با تأکید بر افزایش نقش شعبه‌های حل اختلاف در کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها گفت: با حمایت نیکوکاران استانی تعداد 681 زندانی غیر عمد اصفهانی در سال 93 از بند حبس رهایی یافتند.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور،  با مشارکت مددکاران این ستاد مردمی در طول سال 93 پرونده 39 نفر از محکومان جرائم غیر عمد در شرف بازداشت مختمومه گردید.

مدیرعامل ستاددیه شعبه این استان محکومیت این افراد را به تفکیک مربوط به مسائل مالی، محکومیت‌های دیه ناشی از حوادث رانندگی و کارگاهی مطرح کرد و اظهار داشت: پرونده این زندانیان با پرداخت مجموع بدهی 35 میلیارد و 649 میلیون ریالی مختومه اعلام گردید.

احسانی، با اعلام این خبر که بالغ بر 15 میلیارد مبلغ یاد شده را خیرین نوع دوست استان و تسهیلات قرض الحسنه بانکی تامین کرده‌اند، گفت: در این زمینه جالب است که بیش از 16 میلیارد و چهارصد میلیون ریال از شکات خصوصی پرونده‌های مفتوحه گذشت رضایتمندانه اخذ شده است.

مدیر عامل ستاددیه شعبه اصفهان با تقدیر از همیاری دلسوزانه خیرین خداجوی این استان گفت: از محل کمک‌های مردمی نیکوکاران و مساعدت ستاددیه کشور تعداد 681 نفر از زندانیان جرائم غیر عمد اصفهانی در سال 1393 از بند حبس رهایی یافتند.

وی اعتبار لازم برای آزادی 20 درصد از این محکومان را منابع اختصاص یافته از سوی صندوق تأمین خسارتهای بدنی و تسهیلات قرض الحسنه بانک‌های عامل اعلام کرد و افزود:  از مددجویان آزاد شده 345 نفر با محکومیت‌های مالی ، 142 نفر بدلیل پرداخت دیه حوادث رانندگی و کارگاهی و 194 نفر نیز از زندانیان مهریه و نفقه بودند.

احسانی ادامه داد: کل بدهی زندانیان مذکور طبق آخرین استعلام اخذ شده از مراجع قضایی مبلغی بالغ بر 526 میلیارد ریال بوده که با تلاش‌های کارشناسان ستاد دیه شعبه استان و همکاری شکات شریف و اولیاء دم بیش از 176 میلیارد ریال گذشت رضایتمدانه اخذ گردیده است.

وی با اشاره به اینکه آمار آزادی در سال 936 نسبت به سال قبل بیش از 23% افزایش داشته است، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 700 نفر زندانی جرائم غیر عمد در سطح زندانهای استان به تحمل کیفر حبس می‌‎کنند که امید است با حمایت همیشگی خیرین و نیکوکاران زمینه آزادی این افراد نیز فراهم گردد.

 

۲۳ فروردین ۱۳۹۴ ۰۸:۳۸
تعداد کلیک: ۲,۲۵۹

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.