English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

افزایش ۳۳ درصدی آزادی زندانیان غیرعمد در استان یزد

مدیرعامل ستاددیه شعبه استان یزد با اشاره به افزایش 33 درصدی میزان آزادی‌ها در سال 93 گفت: سال گذشته 89 زندانی جرائم غیرعمد با مبلغ بدهی ۱۱۶ میلیارد ریالی از زندان آزاد و به آغوش گرم خانواده خود بازگشتند.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، در دیدار «اسلام افشون» مدیرعامل ستاد دیه شعبه این استان با حجت‌الاسلام «عباس زارع»  رییس شورای اسلامی یزد که در محل شورای اسلامی این استان برگزار شد، در بحث پیشگیری از ورود ناخواسته افراد به زندان‌ها بر تدوین برنامه‌های مشترک جهت عملی شدن این ضرورت مورد تأکید قرار گرفت.

در ابتدای این جلسه مدیرعامل ستاددیه شعبه استان یزد موضوع فرهنگ‌سازی را در این ستاد اولی به بحث آزادی دانست و اظهار کرد: پیشگیری از ورود محکومین جرایم غیر عمد به زندان نیازمند همکاری مشترک همه دستگاه‌های ذیربط بوده که در این امر شهرداری و شورای اسلامی شهر با عنایت به ظرفیتی که در بین عموم مردم دارند، بیش از سایر نهادها می‌توانند پایه‌گذار بسیاری از اقدامات موثر واقع گردند.

افشون افزود: در جشن‌های گلریزان این ستاد که به منظور آزادی زندانیان نیازمند و آبرومد برگزار می‌شوند نیز بحث تبیین برخی مقررات در نزد اقشار مختلف مردمی و نیز تشریح عواقب برخی تساهل گرایی‌ها در کنار بحث جلب مشارکت‌های مردمی از جمله برنامه‌های اصلی ما به شمار می‌روند.

وی توفیق در موضوع فرهنگساری را نیازمند یک مدت زمانی بلند اعلام کرد و افزود: بسیاری از نهادها بدلیل اینکه ثمرات تلاش در زمینه پیشگیری را در دوره فعالیت خود مشاهده نخواهند کرد لذا در این مسیر درنگی قابل تاملی نداشته و ندارند که تبیین دقیق ضرورت‌های این امر برای افراد نیز باید از جمله اقدامات اساسی ما باشد.

مدیرعامل ستاددیه شعبه استان یزد گفت: تمام هزینه‌ها در بحث فرهنگسازی در حقیقت پس‌اندازی است که منفعت آن بیش از آنکه معطوف به عموم باشد در یک بازه زمانی ثمرات آن در کاهش میزان هزینه‌ نهادهای متولی به طور محسوس قابل مشاهده خواهد بود که در راستان تحقق این مهم امیدواریم با همکاری شورای اسلامی شهر و ستاد دیه استان با کاهش چشمگیر زندانیان غیرعمد و ورود زندانیان غیرکلاهبرداری به زندان‌ها باشیم.

وی با بیان اینکه در سال ۹۳ با افزایش ۳۳ درصد آزادی همراه بودیم گفت: در سال گذشته ۸۹ زندانی با مبلغی بدهی ۱۱۶ میلیارد ریالی خود از زندان آزاد و به آغوش گرم خانواده خود بازگشتند.

اسلام افشون تصریح کرد: کل بدهی این زندانیان مبلغی معادل ۱۱۶ میلیارد و پانصد میلیون ریال بود که بالغ بر ۶۱ میلیارد ریال از این میزان با تلاش گروه صلح و سازش این نهاد مردمی، از شکات گذشت رضایتمندانه اخذ و مابقی آن از محل منابع ستاد دیه استان پرداخت گردید.

در پایان رییس شورای اسلامی شهر یزد نیز فرهنگ‌سازی را از جمله برنامه‌ کاری این مجموعه در سال جدید اعلام کرد و گفت: برای تحقق این نیاز آمادگی داریم در جهت اطلاع رسانی مناسب با ستاد دیه شعبه این استان تفاهم‌نامه‌ای را با سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری منعقد کرده تا با ارتقای فرهنگ عمومی شاهد کاهش حداکثری مددجویان غیرعمد این استان باشیم.

۲۳ فروردین ۱۳۹۴ ۰۸:۳۵
تعداد کلیک: ۲,۳۸۰

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.