English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

96 زندانی غیرعمد سیستان‌و‌بلوچستان پارسال آزاد شدند

مدیرعامل ستاد دیه شعبه سیستان و بلوچستان گفت: 96 زندانی جرائم غیرعمد استان سال گذشته با کمک ستاد دیه و افراد خیر و نیکوکار آزاد شدند.

 

رحمدل بامری، در گفت و گو با ایرنا مجموع بدهی این افراد را 102 میلیارد و 660 میلیون و 886 هزار و 519 ریال ذکر کرد و افزود:از این میزان 48 میلیارد و 589 میلیون و 407 هزار و 596 ریال را شکات گذشت کردند و بخشی از بدهی این افراد شامل 34 میلیارد و 165 میلیون و 179 هزار و 400 ریال توسط ستاد دیه استان، تهران و خیران و بقیه از سوی بیمه پرداخت شد.

وی با بیان اینکه 92 نفر زندانی آزاد شده جرائم غیرعمد سیستان و بلوچستان در این مدت مرد و چهار نفر زن بودند اظهار داشت: عمده جرائم این افراد به ترتیب 62 مورد دیه ناشی از تصادف، 25 نفر بدهکار مالی و 9 مورد نیز مهریه بوده است.

مدیرعامل ستاد دیه شعبه استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه هم اینک حدود 71 زندانی جرایم غیرعمد در زندان های این استان محبوس هستند افزود: این افراد به علت ناتوانی در پرداخت بدهی خود به انتظار رسیدن کمکی از سوی خیرین، همچنان در زندان های استان به سر می برند.

بامری با بیان اینکه سوانح رانندگی، مهریه و چک بی محل بیشترین جرم زندانیان جرائم غیرعمد سیستان و بلوچستان است، از بزرگان و ریش سفیدان طوایف و قبایل تقاضا کرد با فرهنگ سازی مردم را نسبت به عواقب بیمه نکردن وسائط نقلیه و ترویج ازدواج های آسان بر اساس قوانین اسلامی با تعیین مهریه های معقول آگاه کنند.

وی همچنین از خیران سیستانی خواست با توان مالی و نفوذ اجتماعی خود این ستاد را یاری دهند و از مردم درخواست کرد با انجام کار خیر و کمک به نیازمندان اجر دنیوی و اخروی را برای خویش رقم زنند.

۱۸ فروردین ۱۳۹۴ ۱۱:۵۲
تعداد کلیک: ۲,۳۵۳

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.