English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

اقدامات ستاددیه در راستای صلح و سازش ستودنی است

رئیس شوراهای حل اختلاف خراسان شمالی گفت: اقدامات و خدمات ارزشمند ستاد دیه استان در راستای برقراری صلح و سازش قابل توجه و ستودنی است.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، حجت‌الاسلام امانی معاون قضائی رئیس کل دادگستری و رئیس شوراهای حل اختلاف خراسان شمالی با حضور در ستاد دیه شعبه این استان، اقدامات این ستاد را در راستای کاهش جمعیت کیفری و اخذ تخفیف از شکات پرونده‌های جرائم غیر عمد قابل اعتنا دانست و بر اطلاع‌رسانی عموم این فعالیت ها تأکید کرد.

معاون قضائی رئیس کل دادگستری فعالیت‌های شعبه حل اختلاف ستاد دیه را پویا و فعالیت‌های انجام گرفته در خصوص جلب رضایت از شکات را مطلوب ارزیابی نمود و در راستای گسترش فرهنگ عفو و گذشت بر تدوین برنامه‌های بلند مدت اشاره نمود.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان خراسان شمالی هدف این شورا را ایجاد صلح وسازش وگسترش فرهنگ عفو وگذشت در جامعه دانست و شعبه‌های حل اختلاف مستقر در زندانهای استان را در زمینه حبس زدایی اثرگذارترین عنصر برشمرد.

وی با تشریح اهمیت بحث سازش از راه اندازی و پویا نمودن شعبه حل اختلاف ویژه محکومین به قصاص خبر داد.

در این نشست که بلوکی، مدیر کل زندانها و رئیس هیئت مدیره ستاد دیه استان نیز حضور داشت، در گزارشی فعالیت‌های ستاد دیه در راستای سیاست‌های کلان دستگاه قضائی و کمک در کاهش جمعیت کیفری زندانها ارائه و اعلام گردید در سال 93 بیش از 50 درصد از طلب شکات به وسیله شوراهای حل اختلاف مورد گذشت و بخشش قرار گرفته‌اند.
۱۸ فروردین ۱۳۹۴ ۰۹:۵۵
تعداد کلیک: ۲,۱۹۹

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.