English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

ترک اعتیادی که مسئول کمپ را روانه حبس کرد

روش عجیب یکی از کمپ‌های ترک اعتیاد (انداختن داخل استخر) برای ترک اعتیاد نوجوان ۱۵ ساله، نه تنها به او حیاتی دوباره نبخشید بلکه زندگی این نوجوان را پایان داد.

 

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم، 17 تیر ماه سال 90 بود که یک مورد فوت در یکی از کمپ‌های ترک اعتیاد استان خراسان رضوی گزارش شد و وقتی ماموران پلیس و اورژانس در صحنه حضور می‌یابند و با فوت یک نوجوان 15 ساله مواجه می‌شوند.

طبق اظهارات مسئول کمپ، این نوجوان 15 ساله به همراه چهار نوجوان 9 تا 12 ساله دیگر که اعتیاد داشتند، از سوی بهزیستی استان معرفی شده بودند و جدا از معتادان بزرگسال در کمپ نگهداری می‌شدند.

بر اساس گزارش موجود در پرونده، ماجرا از این قرار است که مسئولان کمپ برای تادیب این نوجوان که همواره قصد فرار از کمپ را داشته و بحث درمان، او را داخل استخر می‌اندازند و بعد از 5 دقیقه از استخر خارج می‌کنند.

فردی که این نوجوان را داخل استخر انداخته بود می‌گوید: انداختن داخل استخر یک روش ترک است و بعد از 5 دقیقه نیز او را از استخر خارج کردیم. وقتی از استخر خارج شد، سردش بود به همین خاطر بر روی وی پتو انداختم تا قدری گرم شود. حدود ساعت 3 صبح بود که مرا بیدار کردند و گفتند حال این نوجوان بسیار بد است. بالای سرش رفتم و دیدم از دهانش کف خارج می‌شود و نهایتا فوت کرد.

با فوت این نوجوان 15 ساله، برای مردی که وی را داخل استخر انداخته بود پروند تشکیل می‌شود و پس از انجام بررسی‌های لازم و گزارش پلیس و اسناد و مدارک موجود در پرونده، او به اتهام قتل شبه عمد به پرداخت دیه محکوم می‌شود.

این فرد که هم اکنون در زندان به سر می برد، توانسته از اولیاء دم نوجوان، مبلغی از میزان دیه 150 میلیون تومانی را گذشت بگیرد و اکنون تنها 50 میلیون تومان برای رهایی از زندان کسری دارد.

پرونده این مرد با توجه به غیر عمدی بودن مرگ نوجوان، در دست رسیدگی ستاد دیه قرار دارد تا شاید بتوان با کمک خیرین و نیکوکاران، او را از زندان خارج کرد. خیرین و نیکوکاران می‌توانند برای کمک به زندانیان نیازمند و محکومان جرائم مالی غیرعمد، کمک‌های نقدی خود را به حساب 74/74 بانک ملت به نام ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند پرداخت کنند.

۱۵ فروردین ۱۳۹۴ ۱۳:۰۳
تعداد کلیک: ۲,۳۷۱

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.