English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

مرگ در صندوق عقب جی ال ایکس؛ پایان زندگی تبعه افغان

افغان
یک تبعه افغانی که قصد داشت به صورت غیرقانونی وارد ایران شود، بر اثر شلیک ماموران نیروی انتظامی، در صندوق عقب خودروی جی ال ایکس حامل تعدادی اتباع افغان، جان باخت.

 

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم، گاهی مهاجران افغانی برای ورود به ایران خود را به دست قاچاقچیان انسان می‌سپارند و بیشتر قاچاقچیان، از خودرو پژو جی ال ایکس برای این کار استفاده می‌کنند به طوریکه مسافرانشان را مانند قالب‌های آجر کنار هم می‌چینند و گاهی اوقات با ایجاد برخی تغییرات در شاسی خودرو می‌توانند بیشتر از 5 نفر را در صندوق عقب جاسازی کنند.

سال 91، در محور کرمان به شیراز، ماموران نیروی انتظامی به یک دستگاه خودروی پژو جی ال ایکس مشکوک می‌شوند و دستور توقف می‌دهند اما راننده خودرو بدون توجه به دستور مامور پلیس، با سرعت بسیار به راه خود ادامه می‌دهد و توجهی به هشدارهای پلیس نمی‌کند.

تعقیب و گریز ادامه می‌یابد تا اینکه ماموران پلیس در راستای انجام وظیفه خود، به سمت خودروی جی ال ایکس شلیک می‌کنند و در نهایت موفق می‌شوند، خودرو متواری را بگیرند. پس از توقف خودرو و انجام بازرسی، متوجه می‌شوند در صندوق عقب این خودرو تعدادی تبعه افغانی که قصد داشتند به صورت قاچاق وارد ایران شوند، جاسازی شده است و یکی از گلوله‌های شلیک شده نیز با سر یکی از اتباع داخل صندوق عقب خودرو برخورد کرده و منجر به فوت او شده است.

با صورت جلسه پلیس، برای راننده این خودرو پرونده تشکیل می‌شود و برای رسیدگی در اختیار مرجع قضایی قرار می‌گیرد. راننده خودرو جی ال ایکس که هم اکنون در زندان به سر می‌برد به قاچاق انسان، عدم توجه به هشدارهای پلیس و تمرد از دستور ماموران نیروی انتظامی و قتل شبه عمد محکوم شده است.

راننده این خودور باید بابت پرداخت دیه تبعه افغانی، 150 میلیون تومان به خانواده او که در افغانستان زندگی می‌کنند پرداخت می‌کرد که از این مبلغ خانواده مرد افغان، تاکنون از دریافت 130 میلیون تومان گذشت کرده و به دریافت 20 میلیون تومان راضی شده‌اند.

این پرونده برای بررسی و کمک به مرد راننده به منظور پرداخت دیه تبعه افغانی، در اختیار ستاد دیه قرار گرفت اما از آنجایی که ستاد دیه به زندانیان نیازمند و محکومان جرائم غیر عمد کمک می‌کند، حاضر نشد به این مرد که به قاچاق انسان مبادرت کرده است و از دستور پلیس سرپیچی کرده است، کمک کند.
۱۰ فروردین ۱۳۹۴ ۱۵:۰۳
تعداد کلیک: ۲,۵۹۳

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.