English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

قتل همسر به خاطر شهریه دختر

دیه
مشاجره و دعوای زن و مرد میانسالی درباره پرداخت شهریه دانشگاه دخترشان، منجر به قتل زن و زندانی شدن مرد می‌شود.

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم، شاید این ضرب المثل قدیمی را که می‌گوید «زن و شوهر دعوا کنند، ابلهان باور کنند» را زیاد شنیده باشید اما همیشه هم این‌طور نیست و گاهی اوقات مشاجره و دعواهای بین زوجین به اتفاقات تلخی منجر می‌شود.

سال 88 در شهرستان ورامین، زن و مرد میانسالی درباره شهریه دانشگاه دخترشان مشاجره و در نهایت دعوا می‌کنند و همین مساله سرآغاز از هم پاشیدن زندگی آنها می‌شود؛ به طوریکه در حین جر و بحث، مرد سیلی محکمی به صورت زن می‌زند و بر اثر شدت ضربه، سر زن به دیوار برخورد کرد و فوت می‌کند.

با فوت زن، برای مرد پرونده‌ای تحت عنوان قتل عمد تشکیل می‌شود اما در نهایت با تحقیق و تفحص پلیس و مرجع قضایی و اظهارات دختر، عمدی نبودن قتل از سوی مرد مشخص و وی به اتهام قتل شبه عمد به پرداخت دیه محکوم می‌شود.

در اثر این حادثه، مرد به زندان می‌افتد و دخترش نیز برای ادامه زندگی تصمیم می‌گیرد نزد پدربزرگش برود و با خانواده مادری‌اش زندگی کند. مادر پیر و فرتوت مرد نیز بر اثر فشارهای روحی و روانی ناشی از حادثه‌ای که برای فرزندش اتفاق افتاده بود، سکته کرد و فوت می‌کند.

مرد که از سال 88 در زندان به سر می‌بُرد، برای رهایی از زندان باید 75 میلیون تومان دیه پرداخت می‌کرد تا بتواند بیرون بیاید و حداقل به وضعیت دخترش رسیدگی کند. با توجه به وضعیت این زندانی، پرونده در اختیار ستاد دیه قرار گرفت و در نهایت وی با کمک خیرین و نیکوکاران، سال گذشته پس از 5 سال حبس، از زندان رهایی یافت.

۱۰ فروردین ۱۳۹۴ ۱۲:۰۱
تعداد کلیک: ۲,۷۲۳

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.