English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

پدر و دختر زندانی، چشم انتظار کمک خیرین

زندانی
پدر و دختری که به امید گشایش در زندگی، اقدام به راه‌اندازی کسب و کار جدیدی کرده بودند، اینک پشت میله‌های زندان، در انتظار کمک خیرین و گذشت شاکیان برای بازگشت به خانه هستند.

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم، پیرمردی 75 ساله که به همراه دختر 40 ساله خود در اراک زندگی می‌کرد، در سال 88 برای فروش البسه، مغازه‌ای را اجاره می‌کند غافل از اینکه صاحب ملک برای منفعت بیشتر، مغازه را به صورت غیرقانونی به دو قسمت تبدیل کرده و به فرد دیگری اجاره داده بود.

این پیرمرد و دخترش برای ایجاد کسب و کار جدید و راه‌اندازی مغازه فروش البسه، از تعدادی مبالغی را قرض کرده و در قبال آن چک داده بودند تا پس از سوددهی فعالیت‌شان، طلب مردم را بازگردانند اما نه تنها کسب و کار جدید به سوددهی نمی‌رسد بلکه به دلیل لوله‌کشی غیرایمن گاز، مغازه دچار حریق می‌شود و البسه‌های موجود در مغازه که همه سرمایه پیرمرد و دخترش بوده، در آتش می‌سوزد و آن‌ها می‌مانند با جمعی طلبکار.

پس از این اتفاق، موعد پرداخت طلب طلبکاران فرا می‌رسد اما پیرمرد و دخترش پولی ندارند تا پرداخت کنند. پدر و دختر با مجوزهای قانونی و صبوری شاکیان، مدتی را برای پرداخت بدهی‌ها مهلت می‌گیرند و در نهایت با شکایت شکات، در سال 92 روانه زندان می‌شوند.

مبلغ دیون این پدر و دختر، بالغ بر 165 میلیون تومان است و تاکنون شکات پرونده که 9 نفر هستند، از دریافت بخشی از مطالبات خود گذشت کرده‌اند و مبلغی نیز با کمک خیرین استانی جمع‌آوری شده و هم اکنون آزادی آن‌ها در گرو پرداخت 100 میلیون تومان به طلبکاران است.

با توجه به سیاست حمایتی ستاد دیه کشور، آزادی زنان زندانی در اولویت قرار دارد و این پرونده نیز پیرو سیاست ستاد دیه در دستور کار مسئولان ستاد قرار گرفته است.

خیرین و نیکوکاران می‌توانند برای کمک به زندانیان نیازمند و محکومان جرائم مالی غیرعمد، کمک‌های نقدی خود را به حساب 74/74 بانک ملت به نام ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند پرداخت کنند.
۱۰ فروردین ۱۳۹۴ ۱۱:۳۵
تعداد کلیک: ۲,۴۴۶

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.