English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

غفلت؛ معلم نگون‌بخت را به جای سفر نوروزی روانه زندان کرد

زندان
یک غفلت و بروز حادثه‌ای ناخواسته ، معلم نگون بختی که به همراه خانواده عزم سفر نوروزی کرده بوده را روانه زندان کرد.

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم، نوروز 93 بود که مرد خانواده تصمیم گرفت به همراه خانواده به سفر برود؛ تمام برنامه ریزی ها انجام شده بود و این خانواده سفر خود را آغاز کرد غافل از اینکه ساعاتی بعد، یک حادثه هولناک، نه تنها سفر آنها را در همان ابتدای راه به پایان می رساند بلکه پدر خانواده را با بحران روبه رو می کند.

وی و خانواده اش هنوز از شهر فاصله نگرفته بودند که به آنها خبر می دهند در منزل مسکونی آنها انفجار شدیدی رخ داده که تعدادی از ساکنان آن ساختمان را به کام مرگ کشانده است.

به گفته کارشناسان، باز بودن شیر گاز و انفجار ناشی از آن باعث شده بود ساختمان 4 طبقه تخریب شود و به دنبال آن، 4 نفر از ساکنان این ساختمان فوت کردند که 3 نفر از آنها اعضای خانواده ای بودند که فقط پدر خانواده از مرگ نجات یافت.

این مرد نگون بخت به اتهام قتل غیرعمد به پرداخت 600 میلیون تومان دیه محکوم شد؛ با تلاش های صورت گرفته، خانواده جوان فوت شده در طبقه سوم این ساختمان بخشی از دیه را بخشیدند اما شاکی اصلی این پرونده مالک طبقه اول این ساختمان است که  تمام اعضای خانواده خود را در این حادثه از دست داده است و به دلیل شوک سنگین ناشی از این اتفاق نه تنها متهم که از جامعه فرهنگیان است، بستگان و خیرین را به حضور نمی پذیرد بلکه هیچ تمایلی هم برای گفت وگو با کارشناسان ستاد دیه نشان نمی دهد.

با وجود تلاش های انجام شده از جمله کمک 50 میلیون تومانی معلمان برای نجات این معلم، آبان سال 93 به ناچار روانه زندان شد  تا زمانی که بدهی خود را پرداخت کند و یا از شاکی خود رضایت بگیرد.

این معلم در حالی که چشم انتظار کمک خیرین، رضایت شاکی و در تلاش برای تهیه هزینه آزادی خود است، از رسالت اصلی خود که آموزش است غافل نشده است و بیشتر وقت خود در زندان را صرف آموزش به زندانیان بی سواد کرده است و اخیرا بعد از ماه ها زندانی بودن، به مرخصی آمده است.

خیرین و نیکوکاران می‌توانند برای کمک به زندانیان نیازمند و محکومان جرائم مالی غیرعمد، کمک‌های نقدی خود را به حساب 74/74 بانک ملت به نام ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند پرداخت کنند.

۱۰ فروردین ۱۳۹۴ ۱۱:۱۰
تعداد کلیک: ۲,۳۹۱

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.