English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

مسافران‌نورزوی با رعایت‌قوانین در کاهش‌جرایم غیرعمد پیشگام‌شوند

مدیرعامل ستاددیه شعبه استان خوزستان با حضور در برنامه زنده سیمای استانی از مسافران نوروزی خواست با رعایت قوانین رانندگی و مقررات اجتماعی در کاهش جرایم غیر عمد پیشگام شوند.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، حجت‌الاسلام هاشم‌نیا در گفتگوهای جداگانه خود با صدا و سیمای این استان  که صبح دیروز (26 اسفند ماه) بصورت زنده پخش شد، ضمن معرفی ستاد دیه  و اهداف انساندوستانه  و خداپسندانه این نهاد مردمی، بر ضرورت فرهنگسازی و عزم عمومی در جهت پیشگیری از وقوع جرائم غیر عمد در ابعاد مختلف تأکید کرد.

وی الویت‌ اصلی این ستاد را در زمینه آموزش صحیح و فرهنگسازی مناسب در حوزه‌های مختلف عنوان کرد و به ارائه راه کارهایی در خصوص جلب معاضدتهای مدنی برای کاهش جرائم غیرعمد پرداخت.

مدیرعامل ستاددیه شعبه این استان آزادی یک زندانی غیرعمد را کمک به معیشت خانواده‌های متعدد ایرانی و به عبارتی بهبود سلامت اجتماعی هموطنان ایرانی در سطح کشور دانست و اظهار کرد:آزاد سازی این قشر از زندانیان علاوه بر صرفه جویی در حوزه قضایی، انتظامی و بهداشتی به توسعه سلامت رفتاری و کاهش جمعیت کیفری در جامعه می‌انجامد.

حجت‌الاسلام هاشم‌‎نیا با اشاره به تکافوی شهروندان این استان در فراهم کردند مقدمات آغاز سالی نو تصریح کرد: هم اکنون  ۲۵۹ نفر زندانی واجد شرایط کمک در زندانهای این استان به دلیل ارتکاب جرائمی ناخواسته تحمل حبس می‌کنند که اینها از این تعداد ۱۱۵ نفر تنها  بواسطه دیه ناشی از تصادفات رانندگی در زندان هستند.

وی با تشکر ویژه از شکات پرونده‌های جرائم غیر عمد گفت: یکی از بزرگترین حامیان ما برای کاهش آلام زنداینان جرائم غیر عمد خود شاکیان پرونده‌های این قبیل مددجویان هستند که طی سال جاری با مساعدت خوب این شکات شریف خوزستانی بیش از ۳ میلیارد تومان در اصل دیه مورد مطالبه گذشت و رأفت انسانی داشتیم.

هاشم‌نیا ادامه داد: از مخاطبین رسانه ملی درخواست دارم در این روزهای خوب سال کام با عدم دقت در رانندگی و عدم توجه به مقررات راهنمایی و رانندگی کام خود و خانواده‌های بسیاری را تلخ نکنند.

وی با تقدیر از حمایت‌های مردم نوع دوست این استان در جهت آزادی زندانیان نیازمند گفت: انتظار می‌رود در آستانه نوروز طرفین دعاوی با هم مهربانتر بوده و با گذشت و عنایت علوی خودشان همسو با گلریزان بهار، سین سخاوت را به زندگی و سفره پر مهر نوروزی خود بیافزایند و شادی را به خانه‌های خاموش و منتظر این قشر از زندانیان آبرومند  اهدا نمایند.

q1

۲۷ اسفند ۱۳۹۳ ۰۸:۳۷
تعداد کلیک: ۲,۳۰۵

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.