English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

تصادفات و مهریه؛ الویت‌ ستاد پیشگیری استان یزد در سال 94

یزد
با بررسی پیش نویس‌ موجود «ستاد پیشگیری و مقابله با جرائم خاص» موضوع کاهش زندانیان تصادفات رانندگی و مهریه را به عنوان الویت کاری خود در سال 94 در جلسه مشترک کمیته مورد تصویب قرار داد.

 

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، در  این جلسه که با حضور رفاهی، معاونت پیشگیری دادگستری ، اسلام افشون مدیر عامل ستاددیه، مدیر کل آموزش و پرورش، مدیرکل مرکز صدا و سیما، مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی، فرمانده نیروی انتظامی و مدیر کل اطلاعات استان برگزار شد، رییس کل دادگستری یزد گفت : جرائم خاص، جرائمی هستند که امنیت عمومی را مخدوش کرده و آثار تخریبی و روانی آنها به گونه‌ای هستند که حتی تعداد کم آن احساس ناامنی را در جامعه افزایش میدهد.

محمدرضا حبیبی اظهار کرد: به لحاظ تأثیر روانی و ایجاد جو ناامنی، دستگاه قضایی از حیث پیشگیری و مقابله با اینگونه جرائم حساسیت ویژه ای دارد .

رئیس هیات مدیره ستاددیه شعبه استان با اشاره به تشکیل ستاد پیشگیری و مقابله با جرائم خاص از سالهای قبل به دستور ریاست قوه قضاییه و انجام فعالیت‌های خوب و اثر گزار این ستاد، تصریح کرد: معاون سیاسی امنیتی دادستان کل کشور با جمع‌بندی نتایج و خروجی فعالیت‌های ستاد های استانی و متعاقب تشکیل معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و به منظور تقویت ستادهای مذکور هم در زمینه پیشگیری و هم در زمینه مقابله و برخورد سریع و قاطع، پیش نویسی را تهیه و مقرر گردیده در استانها بررسی و با جمع بندی نقطه نظرات کارشناسان به مرکز عودت گردد.

این مقام قضایی خاطر نشان کرد : در دستورالعمل جدید علاوه بر بحث مقابله و برخورد با جرائم خاص به بُعد پیشگیری از این جرائم نیز تأکید و نگاه ویژه شده است .

در ادامه این جلسه که در محل در دادگستری استان برگزار شد، مدیر عامل ستاد دیه شعبه یزد با ابراز نگرانی از افزایش آمار جرایم ناشی از تصادفات و مهریه گفت:  امسال در مقایسه با سال گذشته 36 درصد افزایش ورودی به زندانها را در سطح استان شاهد بودیم که با تلاش کمیته صلح و سازش و کمک خیرین فقط موجب ازادی 26 درصد محیا گردیده است.

اسلام افشون ادامه داد: برای کاهش آمار جرایم غیرعمد استان همکاری همه نهادها و ارگان‌ها مورد نیاز است و در این زمینه باید از ابزارهای مختلف فرهنگی استفاده بهینه نمود و این امر را نیز در بین اقشار مختلف نهادینه کرد.

در پایان جلسه پس از بحث و برسی از میان پیشنهادات مختلف کمیته‌‎ها جرایم ناشی از تصادفات و مطالبات مهریه به عنوان دو اولویت اصلی برنامه‌های پیشگیرانه سال 94 مورد تایید اعضای قرار گرفت.

۲۶ اسفند ۱۳۹۳ ۱۰:۵۲
تعداد کلیک: ۲,۵۶۹

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.